رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: صدور شناسنامه فنی ملکی و مجری برای تمام ساختمان‌ها یک الزام است.

آقای کرمی گفت: متاسفانه بعد از زلزله رودبار و منجیل در دهه ۶۰ که بیش از ۳۷ هزار کشته داد، مسئولان کشور به فکر تنظیم آیین نامه‌ای به نام نظام مهندسی در دهه ۷۰ افتادند.

به گفته او در قوانین ساختمان شناسنامه ملکی ساختمان ذکر شده که در این آیین نامه مواردی که ملزم به اجرا توسط مهندس ناظر وغیره است، باید رعایت شود. ولی متاسفانه کم کاری در این میان وجود دارد که باعث اتفاقات بدی شده و یا سبب می شود که در آینده شاهد اتفاقات متروپل در کشور باشیم، از سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها در خواست می‌کنم با همت قوی و تجهیز به دانش روز وارد بحث مجری ذیصلاح، بیمه تضمین کیفیت و شناسنامه فنی ملکی شوند که گام بسیار اساسی در صنعت ساختمان است و موتور توسعه هر کشوری محسوب می‌گردد.

آقای کرمی می‌گوید، ضرورت صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌ها، یک نیاز مبرم است و این حق شهروندان است که اطلاعات کاملی درباره موارد فنی و جزئیات اجرایی ملکی که خریداری می‌کنند، داشته باشند به طور کلی گران‌بهاترین سرمایه هر فرد ساختمانی است که در آن سکونت دارد. چرا که ارزش مادی بسیار بالایی هم دارد.

از تیر سال گذشته صدور شناسنامه فنی برای همه ساختمان‌های با زیربنای بالای ۱۷۰۰ متر در تهران الزامی شده و به این ترتیب شناسنامه فنی و ملکی هم‌اکنون شرط اساسی برای صدور پایان‌کار در سازه‌هایی بالاتر از این متراژ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار