سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۸۰۰ دانش‌آموز دوره تحصیلی متوسطه اول در ۹ محور مرحله استانی هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی با هم رقابت می‌کنند.

علی اکبر بازیار در در نشست هماهنگی برگزاری هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی با مدیران و معاونان پژوهش سرا‌های دانش‌آموزی گفت: با توجه به رویکرد مهارتی، پژوهشی جشنواره نوجوان خوارزمی، این رویداد علمی نقش مهمی در هدایت تحصیلی و تربیتی هدفمند و آینده زندگی دانش آموزان دارد.

او با بیان اینکه تمرکززدایی و هم افزایی، مهمترین ویژگی‌های جشنواره هشتم است، می‌گوید: این رویداد علمی-مهارتی با حضور ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره تحصیلی متوسطه اول و در ۹ محور و ۳ قطب از چهارم تیر به مدت ده روز برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

به گفته بازیار، قطب بوشهر میزبان محور‌های ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، مسابقات آزمایشگاهی و ریاضی، قطب دشتستان میزبان محور‌های بازارچه‌های کسب و کار، دست سازه، پژوهش و برنامه نویسی و قطب دشتی میزبان محور مناظره علمی هستند.
وی با تاکید بر میزبانی شایسته پژوهش‌سراها، اضافه کرد: تجهیز و به روزآوری پژوهش سرا‌ها متناسب با تقویت برنامه درسی ملی و کیفیت این جشنواره مهم و ضروری است.

او عنوان کرد که همه عوامل جشنواره از جمله مدیران و معاونان آموزشی، ناظران و داوران با برنامه ریزی مناسب، زمینه فضای بانشاط علمی را برای دانش آموزان نخبه فراهم آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.