برگزیدگان مرحله استانی هفتمین جشنواره علمی فناوری نوجوان خوارزمی در مراسمی مجازی تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین درتاج معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی هفتمین جشنواره علمی فناوری نوجوان خوارزمی گفت: این جشنواره برای تنوع بخشی و پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان به ویژه محصلان دوره متوسطه اول و در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برگزار می‌شود.

او افزود: تربیت دانش‌آموز خلاق و پژوهنده، تنوع دادن به محیط‌های یادگیری، کیفیت بخشی آموزشی، تجربه کردن فعالیت‌های یادگیری معنادار برای هدایت تحصیلی صحیح، تقویت روحیه کار و کارآفرینی و هدایت دانش‌آموزان بر اساس علاقه مندی و توانایی آن‌ها در مسیر صحیح شغلی از اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه ۸۶ هزار نفر / رشته در مرحله آموزشگاهی آثار و اطلاعات خود را در سامانه همگام ثبت کرده‌اند، افزود: پس از رقابت دانش‌آموزان در مراحل آموزشگاهی و شهرستان/منطقه، ۳۸۱ دانش‌آموز در مرحله استانی با هم رقابت کردند.

درتاج با بیان اینکه نفرات اول استان در هر محور به مرحله کشوری راه یافته‌اند، عنوان کرد: امسال برای اولین بار دانش‌آموزان در مرحله کشوری با هم رقابت نمی‌کنند بلکه تجارب و کار‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

او گفت: شهرستان‌های دشتستان، بوشهر، دیلم و کنگان از شهرستان‌های برتر استان در این جشنواره هستند.


بیشتر بخوانید


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه شعار جشنواره در سال‌های گذشته «هر دانش‌آموز، یک محور» بوده است، ادامه داد: با برگزاری هفت دوره جشنواره، به طور متوسط هر دانش‌آموز حداقل یک و نیم رشته از محور‌های شش‌گانه جشنواره را فراگرفته است.

درتاج تاکید کرد: اگر چه مرحله استانی این جشنواره رقابتی بوده است اما هدف اصلی این جشنواره رقابت نیست بلکه ایجاد پویایی و تحرک علمی، آموزشی و پژوهشی در مدارس است.

او بیان کرد: هفتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در ۶ محور زبان و ادبیات فارسی با موضوع روز ملی محیط‌بان، دست‌سازه به دو شیوه سخت افزار و نرم افزار، بازارچه‌های کسب و کار، مسابقات آزمایشگاهی، پژوهش و زبان انگلیسی برگزار شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در مدارس برخی به دلایلی از جمله کمبود تجهیزات و فضای آزمایشگاهی، تغییرات کتب درسی و ... با آزمایش و آزمایشگاه رابطه خوبی ندارند که امیدواریم برگزاری این جشنواره علمی، زمینه تقویت نقش آزمایشگاه را در مدارس فراهم کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.