رئیس کمیته امداد منطقه یک همدان گفت: ۵۸۰۰ خانوار زیر پوشش کمیته امداد منطقه یک همدان هستند و ۶۰ درصد از این خانواده‌ها بی سرپرست هستند.

محمد نوشادی مقدم گفت: کمیته امداد برای خانواده‌های کم توان جسمی برنامه ریزی ایجاد اشتغال دارد که با کمک بانک‌ها وام‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده که وام‌های بانکی با سود ۴ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون و وام داخلی امداد تا سقف ۳۰ تومن برای اشتغال و کارآفرینی است.
او گفت: تعدادی از خانواده‌ها که با دریافت وام به سطح مطلوب برسند از چرخه حمایت کمیته خارج خواهند شد و هر دو الی سه ماه علاوه بر مشاوره‌های فردی برای ان‌ها بصورت گروهی برنامه‌های اشتغال ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک همدان گفت: کارآفرینان و کسانی که تولیدی دارند، می‌توانند با به کار گیری افراد زیر پوشش کمیته امداد  در ازای اشتغال هر فرد  ۱۰۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

نوشادی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد بحث آموزش و خودکفایی است که با آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و آزاد در این باره صحبت شده و تفاهم نامه‌ای بسته شده تا ۵۰ درصد تخفیف آموزش از طرف مراکز اعمال شده و ۵۰ درصد مابقی هزینه از طرف کمیته امداد پرداخت شود.

او گفت: در سال ۱۴۰۰ برای ۵۲۵ نفر اشتغال زایی انجام شده و در سال ۱۴۰۱ اعتبار ۶۱ هزار میلیاردی برای اشتغال زایی خانواده‌های زیر پوشش پیش بینی شده و علاوه بر آن در سه ماهه اول سال ۸۹ نفر اشتغال زایی انجام شده است و طبق پیش بینی اشتغال زایی سال ۱۴۰۱ به ۶۰۰ نفر خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.