مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: محور فعالیت‌های تبلیغات اسلامی همدان جهاد تبیین است.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری گفت: محور فعالیت‌های این سازمان جهاد تبیین در زمینه‌های مختلف به ویژه تبیین ارزش‌های دینی و الهی است.

او با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) گفت: مبلغان این سازمان با روحیه جهادی و انقلابی زمینه رشد و پیشرفت عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی را فراهم می‌کنند.

یکم تیرماه سال ۱۳۶۰ سازمان تبلیغات اسلامی با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص‌های اعتقادی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: تشکیل کمیته‌های مسئله محور، توجه به گام دوم انقلاب، دانش بنیان شدن اداره تبلیغات، طراحی مدل رسانه‌ای شبکه راهبران، برنامه‌های ویژه در حوزه بانوان، گسترش فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و اهمیت دادن به رسانه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

حجت‌الاسلام  نظیری گفت: ضرورت فعالیت‌های هویت بخش و هم‌افزایی نهاد‌های فرهنگی در جهت تاثیربخشی در جامعه است.

او در ادامه گفت: در عصر حاضر که استکبار جهانی تمامی توان خود را برای تهی کردن نسل جدید از انقلاب و ارزش‌های دینی و اسلامی به کار گرفته، بر همگان است که با احساس وظیفه و تکلیف، به تقویت پایه‌های تقوا و تعهد در این مرز و بوم بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: توجه بیشتر به نقش مساجد و حضور فعال روحانیان در محلات برای انجام برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه از رویکرد‌های محوری تبلیغات اسلامی در استان همدان است.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰۰ مسجد در سطح مناطق شهری و روستایی است.

حجت‌الاسلام نظیری گفت: احیای برنامه‌های مختلف مذهبی از جمله جلسات خانگی و هفتگی قرآن و توسعه فعالیت هیات‌ها در دوران پسا کرونا پیش بینی شده است.

به گفته او فعالیت‌های دشمن علیه نظام با پیوست رسانه‌ای و فرهنگی در راستای نا امید کردن مردم است، بر همین اساس، سازمان تبلیغات اسلامی، وظیفه دارد با برنامه ریزی و شناسایی نیاز‌های نسل جوان و اقشار جامعه در راه دین باوری و خودباوری آنان، تلاش کند.

این مقام مسوول گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی و تبلیغی کشور در تبیین و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی ـنقشی حسّاس برعهده دارد.

حجت‌الاسلام نظیری گفت: این نهاد انقلابی، با هدف تبلیغات دینی مردمی، سازمان دهی و هدایت نیرو‌های مؤمن و تشکل‌های مردمی، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام، مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و رفع نیاز‌های فرهنگی طبقات جامعه به ویژه جوانان در گذرگاه‌های خطیر وارد میدان شده است.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان ثبت شده اند.

 

 

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.