معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز بر اهمیت آموزش و توانمندسازی مسئولان HSE این دانشگاه تاکید کرد.

دکتر سید ابوالفضل هاشمی اصل ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری نشست‌های آموزشی در مسیر تحقق رسالت و سیاست‌های HSE در همه مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی و توانمندسازی هرچه بیشتر مسئولان HSE این دانشگاه، ضروری بوده و موجب تحقق اهداف این حوزه می‌شود.

او با اشاره به اینکه حفاظت از منابع انسانی و فیزیکی دانشگاه یکی از رسالت‌های معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه است، گفت: دستیابی به سطح قابل قبول ایمنی و کاهش حوادث و پیامد‌های ناشی از آن در تمام فضا‌های دانشگاهی بدون همکاری و اهتمام تمامی مدیران، مسوولان و کارکنان در سطوح مختلف دانشگاه میسر نمی‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شیراز با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی HSE به تمامی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه، گفت: اجرای این دستورالعمل به عنوان محور عمل در دستیابی به اهداف HSE، از سوی همه واحد‌های دانشگاه ضرورت دارد.

کارشناس مسئول HSE دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه در جهت توانمندسازی مسئولان HSE، برنامه ریزی برای برگزاری نشست‌های آموزشی بر اساس نیاز‌های پیش رو در حال انجام است، گفت: برگزاری گردهمایی‌ها می‌تواند علاوه بر آموزش، بر ایجاد تعامل و هم افزایی بین مسئولان HSE دانشگاه در راستای دستیابی به اهداف تعریف شده در دانشگاه موثر باشد.

علیرضا خبازی، محوریت برگزاری گردهمایی مسئولان HSE دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مدیریت خطرها به عنوان یکی از فعالیت‎های اصلی و کلیدی در استقرار سیستم مدیریت HSE برشمرد و ابراز امیدواری کرد در جهت پایش مجموعه‌های تحت پوشش دانشگاه و با اجرای یک برنامه منسجم با عنوان «روش اجرایی مدیریت ریسک»، اقدامات موثری در کاهش حوادث در سطح دانشگاه، انجام پذیرد.

مسئول HSE بر عملکرد ایمنی، بهداشت شغلی و شناسایی مخاطرات ناشی از فعالیت‌ها و پیشگیری از حوادث و تلفات نیروی انسانی نظارت می کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.