سرپرست صداوسیمای مرکز همدان گفت: امسال صدا و سیمای مرکز همدان ۲۰ مستند فاخر در مورد سرداران شهید استان همدان تولید می‌کند.

 کیوان الوندی سرپرست صداوسیمای مرکز همدان در مراسم رونمایی از مستند تلویزیونی «حیدر جان» در روستای تکه نهاوند گفت: ساخت مستند زندگی سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ «قیس ابن مسهر» دومین تولید صداوسیمای مرکز همدان است و انشالله به زودی از زندگی ۲۰سردار شهید استان مستند تلویزیونی تهیه و پخش می‌شود.

مستند تلویزیونی حیدر جان در روستای تکه رونمایی شد

او گفت: رویکرد جدید سازمان صداوسیما عدالت محوری در تولید برنامه‌های تلویزیونی در تمامی نقاط کشور بخصوص در روستا‌ها است.

در این مراسم که با حضور امام جمعه فرماندار فرمانده سپاه نهاوند و معاونان و سرپرست صداوسیمای مرکز همدان در زادگاه شهید سهرابی و در کنار گلزار شهدای این روستا برگزار شد حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند گفت: افتخار این را داشتم که مدتی در خدمت سردار شهید سهرابی بودم و ایشان جزو تیم حفاظتی من بودند.

مستند تلویزیونی حیدر جان در روستای تکه رونمایی شد

او گفت: سردار شهید حیدر سهرابی نمونه یک مومن و مبارز انقلابی و وفادار به ولایت بود و نسل امروز باید این شهید بزرگوار را به عنوان الگوی دینی و اخلاقی و مدیریتی خود قرار دهند.

در ادامه مراسم سرهنگ پاسدار علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند هم گفت: این شهید بزرگوار در زندگی شخصی و فرماندهی در جبهه درس‌های بزرگی به ماداده است که باید آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

مستند تلویزیونی حیدر جان در روستای تکه رونمایی شد

مختاری گفت: سردار شهید در سال ۱۳۶۴ یعنی یک سال قبل از شهادتش سرنوشت صدام را پیشبینی کرده بود و در مصاحبه‌ای تلویزیونی خبر داده بود که آمریکایی‌ها که الان از صدام حمایت می‌کنند روزی با بی آبرویی کامل او را بر می‌دارند.

سردار شهید حیدر سهرابی در نخستین طلیعه بهار ۱۳۳۸درروستای سرسبز وبا صفای تکه نهاوند دیده به جهان گشود. او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی چون آموزش بسیجیان و کارمندان نهاوندی، مدیر داخلی سپاه نهاوند، قائم مقام و فرمانده گردان ۱۵۹قیس ابن مسهر در عملیات کربلای ۵ داشت که در ۲۱ دی ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت رسید.

تهیه کننده و کارگردان این مستند هم گفت: در این مستند ۳۰ دقیقه ای که با فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید و خانواده او گفتگو شده است، از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج «میرزامحمد سلگی» که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید سخن گفته است نیز، استفاده شده است.

مجید دنیا گفت: این مستند در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی سردار شهید سهرابی پرداخته است و در پنج لوکیشن مختلف مستند، فیلمبرداری شده است.

در این مستند  با فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید و خانواده معظم نیز گفت ‌وگو شده است .
سردار شهید حیدر سهرابی از مبارزان پیش از انقلاب نیز بود و در هنگام ورود امام خمینی(ره) به ایران، جزء هیئت استقبال بود که در این مستند با دوستان قبل از انقلاب ایشان نیز مصاحبه شده است.

 

مستند تلویزیونی حیدر جان در روستای تکه رونمایی شد

 دتهیه‌کنندگی و نویسندگی مستند " حیدر جان" را مجید دنیا، کارگردانی و تصویربرداری را محمد حسینی و صدابرداری را مهدی جعفری، با همکاری بسیج رسانه نهاوند بر عهده دارند.

مستند تلویزیونی حیدر جان در روستای تکه رونمایی شد

در پایان  مراسم رونمایی از مستند« حیدرجان» از خانواده‌های شهید الله مراد نادری شهید رسانه استان و شهرستان نهاوند و خانواده سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال نهاوند بادادن هدایایی قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.