مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت سیاست برخی دولت ها موجب سقوط ملت ها شده و این خیل عظیم مهاجران را ایجاد کرده است.

به مناسبت روز جهانی پناهنده، همایشی تحت عنوان "وطن مهر" از سوی مؤسسات و تشکل های افغانستانی با همکاری اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت خراسان رضوی و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد مقدس برگزار شد.

در این همایش که امروز دوشنبه، ۳۰ جوزا(خرداد) برگزار شد؛ علی قاسمی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی و نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد سخنرانی کردند.

مظفری، دبیر همایش روز جهانی پناهنده در مشهد گفت: این همایش امروز همزمان با روز جهانی پناهندگان (۲۰ ژوئن) با حضور اتباع پناهنده کشورهای افغانستان و عراق در مشهد برگزار شد.

مظفری گفت: طی۲۰ روز گذشته حدود ۵۵۰ اثر از ۲۰ هنرمند افغانستانی به ستاد همایش روز جهانی پناهندگان رسید که ۲۰۰ اثر برگزیده از ۸۰ هنرمند به زودی به نمایش گذاشته خواهد شد.

مظفری گفت: این آثار که خالقان آن بیشتر جوانان هستند، در رشته های عکاسی، خیاطی، کار با چرم، معرق، دل نوشته، نقاشی و شعر است.

به گفته مظفری، در این نمایشگاه که از روز شنبه هفته آینده در بازار ملل مشهد آغاز به کار می کند، نهادهای مردمی و تشکل های اتباع افغانستانی ۱۳ غرفه در مشهد برپا خواهند کرد.

علی قاسمی، مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی هم در این همایش گفت: ای کاش در روز جهانی پناهنده، مردمان در سراسر جهان درآمد خود را برای پناهجویان اختصاص دهند؛ اما متأسفانه سیاست برخی دولت ها موجب سقوط ملت ها شده و این خیل عظیم مهاجران را ایجاد کرده است.

علی قاسمی گفت: متأسفانه با وجود تلاش‌های فراوان طی ۱۰ سال گذشته شمار آوارگان خارجی ۲ برابر شده است.

در این مراسم از جمعی از هنرمندان، شعرا، نخبگان و فعالان فرهنگی افغانستانی تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
برگردید وطنتون همه چیز رو اونجا درست کنید