نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: همبستگی امت اسلامی در شکل وحدت بین تشیع و تسنن و ملت های همجوار محوری ترین موضوع در نگاه امام و رهبری بوده است.

مجلس گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی امروز در حسینیه مهاجرین افغانستانی با حضور  اقشار مختلف، فرهنگیان و سخنرانان فغانستانی و ایرانی برگزار شد.

مولوی سیداحمد آخندزاده اولین سخنران این محفل ضمن تکریم از مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی به حمایت های بی دریغ امام خمینی از مردم افغانستان در طی سال های جنگ با شوروی سابق اشاره نموده و رسیدگی به بیش از ۵ میلیون مهاجر و پناهنده را ناشی از اهتمام و دلسوزی های نظامی اسلامی نسبت به برادران وخواهران همنوع خود دانسته و از آن قدردانی نمود.

در ادامه شیخ فضل الله قدسی از فرهنگیان افغانستانی با قرائت ابیاتی در وصف و رثای امام خمینی (ره) فضای محفل را با یاد آن عزیز سفر کرده عطرآگین نمود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده چند دوره مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اقتدار امنیتی و نظامی ایران در منطقه، آن را مرهون زحمات رهبران انقلاب بالاخص هدایت های بنیانگذار و رهبر معظم انقلاب دانست.

در بخش دیگری از محفل، حجت الاسلام دکتر رضایی از فعالان اجتماعی و فرهنگی مهاجر ضمن اشاره به مفهوم انفجار نور، راز ماندگاری انقلاب اسلامی را بر محور ولایت پیامبر (ص) و ولایت فقیه ارزیابی نمود.

موصوف به منشاء فکری جریان انقلاب اسلامی اشاره نموده و آن را منبعث از تفکر و اندیشه قیام امام حسین (ع) در برابر ظالمان عصر دانست.

در پایان، برگزار کنندگان و شرکت کنندگان ضمن ادای احترام به روح مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های بلند انقلاب و رهبری، خواستار عزت و سربلندی امت اسلامی در ایران، افغانستان و تمامی بلاد اسلامی شدند.

 

 

وحدت بین ملت های همجوار محوری ترین موضوع در نگاه امام(ره) و رهبری

وحدت بین ملت های همجوار محوری ترین موضوع در نگاه امام(ره) و رهبری

وحدت بین ملت های همجوار محوری ترین موضوع در نگاه امام(ره) و رهبری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار