معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ترانزیت کشور در دو ماهه اول امسال نسبت به دو ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

 داریوش امانی در نخستین رویداد ملی طراحی و ساخت خودروی پرنده گفت: در سال گذشته بیش از ۵۵۰ میلیون تن جابه جایی کالا و حدود ۱۰۰ میلیون جابه جایی مسافر در جاده های کشور داشته ایم که با تولید خودروی پرنده می توانیم بخشی از این جابه جایی ها را به این خودروها واگذار کنیم.

او گفت: رویداد طراحی و ساخت خودروی پرنده کمک بسیار زیادی به حمل و نقل کشور خواهد کرد؛ چرا که در آینده این فناوری نقش مهمی در جابه جایی کالا و مسافر خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ترانزیت کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. ترانزیت کشور در دو ماهه اول امسال نسبت به دو ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

امانی گفت: باید برای توسعه خودروهای پرنده و دستیابی به این فناوری از پتانسیل و توان شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم که در این زمینه ما یکی از سازمان های پیشرو بوده ایم.

او گفت: پروژه شاخص های ارزیابی ابنیه و فنی پل ها توسط دانشکده عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال انجام است. بخش جاده ای طرح جامع حمل و نقل جاده ای نیز با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال انجام است.

امانی گفت: درحال حاضر تمام حمل و نقل جاده ای کشور از نقطه صفر مرزی تا مقصد به صورت الکترونیکی انجام می شود.

برچسب ها: حمل و نقل ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.