مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان اصفهان خواست که به رفع مشکلات زیست محیطی کمک کنند.

منصور شیشه فروش گفت: ظرفیت‌های خوب علمی و اجرایی در شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان وجود دارد که این‌ها با یکدیگر پیوند خورده‌اند تا تولید محصولی برای اجرا در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

او از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در شهر‌ک علمی وتحقیقاتی اصفهان می‌توان در زمینه مشکلات زیست‌محیطی استان از جمله مصرف بهینه آب، برق، انرژی و استفاده از پساب و تصفیه پساب کمک گرفت، گفت: استان اصفهان و کشور هم اکنون با معضل بیابان زایی و کانون‌های گردوغبار درگیر است و شهرک علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان برای ارائه روش‌هایی در کنترل بیابان و اجرای طرح‌های بیابان زدایی می‌توانند کمک کنند.

همچنین در زمینه آلودگی هوا و کاهش منابع آلاینده در بخش صنعت و خودرو‌ها بی‌تردید می‌توان از ظرفیت‌های دانش بنیانی این شهرک استفاده کرد و دانش بنیان‌ها باید به کمک رفع مشکلات زیست محیطی استان بیایند.

شیشه فروش می‌گوید: معضلاتی، چون کمبود منابع آب، خشکسالی و فرونشست زمین از جمله تهدیدات استان است که با توجه به پتانسیل علمی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که از این ظرفیت برای اجرایی کردن طرح‌های کاهش خطر و پاسخ به بحران کمک بگیرند.

طبق قانون مدیریت بحران همه دستگاه‌ها موظفند که مخاطرات را شناسایی کرده و برنامه کاهش خطر در خصوص هر یک از مخاطرات و پاسخ به آن‌ها را تهیه کنند.

به گفته او شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی این ظرفیت را دارند که به دستگاه‌ها کمک کنند برای اجرای این طرح‌ها که ماحصل آن کاهش اثرات حوادث غیر مترقبه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به وضوح دیدیم که شهرک در حوزه پساب و تصفیه آن و نیز مصرف بهینه انرژی می‌توانند راهکار‌های مناسبی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.