رییس جمهور گفت: یک سوم از اعتبارات مصوبات سفر استانی دولت به اصفهان فقط برای حل مساله آب در این خطه اختصاص پیدا کرده است

سید ابراهیم رئیسی بامداد روز جمعه در نشست خبری پایان بیست و پنجمین سفر استانی در اصفهان، گفت: آب و زاینده رود، تالاب گاوخونی و خشک شدن آن از مسائل مهم مردم در اصفهان و بسیاری از شهر‌های این استان است.

او گفت: توزیع عادلانه آب، تحقق حقوق و اجرای قانون در حوضه آبریز زاینده زود در طرح جامع آب مورد توجه خواهد بود، این طرح در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت و برای تأمین آب آشامیدنی و کشاورزی برنامه داریم.

حجت‌الاسلام رئیسی می‌گوید: در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز اعتبارات خوبی را تخصیص دادیم، برای پرداخت تسهیلات نیز طرح‌های خوبی را در دستور کار داریم که شرط تحقق آن همت مسئولان است و مدیران باید نگاه تحولی داشته باشند تا موفق عمل کنند.

آقای رئیسی گفت: مدیری که حرکت انقلابی ندارد باید کنار رود تا کار‌ها با جدیت دنبال شود.

رئیس جمهور معتقد است اصفهان قطب علم و فناوری است و باید این مهم بیش از گذشته حمایت و پشتیبانی شود، اگر کار دانش بنیان در کنار صنعت و کشاورزی قرار نگیرد، موفق نخواهیم بود.

به گفته او، دانایی باید با توانایی ضمیمه شود تا موفق باشیم و در راستای تحقق شعار سال و خواسته رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: زمینه اشتغال در حوزه دانش بنیان در استان اصفهان وجود دارد، نه تنها اصفهان بلکه کشور می‌تواند از این مزیت برخوردار باشد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سرمایه گذاری است.

رئیس جمهور گفت: فرونشست زمین در اصفهان تهدید بزرگی است، نباید تنها به رسانه‌ها بسنده کرد، باید با تشکیل کارگروه ویژه علل بروز حادثه فرونشست را مشخص کنیم، شاید دلایل دیگری مانند چاه‌های غیرمجاز باشد که کارشناسان به این امر توجه داشته باشند.

او می‌گوید: ما باید پیشرفت کشور را در پرتوی عدالت ببینیم، توسعه در دنیا داریم، اما بی عدالتی در آن موج می‌زند.

رئیس جمهور گفت: ما باید اجرای سند را مستند کنیم و بودجه ۱۴۰۱ را بر همین روال پیاده کردیم. رشد اقتصادی هشت درصدی در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شد، این امر نیز بر اساس سند آمایش انجام شده است.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی در برخی از بخش‌های استان اصفهان شاهد محرومیت هستیم. در این زمینه نیازمند توازن هستیم، در استان اصفهان بخشی از نقاط برخوردار نیستند که باید با عدالت محوری به برخورداری رسید.

او می‌گوید: از مردم استان اصفهان بدلیل اینکه شرایط به نحوی فراهم نشد که بتوانم به همه شهرستان‌های این استان سفر کنم و از نزدیک پای درد و دل همه مردم بنشینم، عذر خواهی می‌کنم.

او ابراز امیدواری کرد که در سفر‌های آتی بتواند در همه شهرستان‌ها و بویژه شهرستان‌هایی که مشکلات بیشتری دارند و از مرکز استان دورتر هستند، حضور پیدا کند.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: اولویت‌های استان اصفهان در روز‌های گذشته کارشناسی، شناسایی و اعتباراتی در تهران در نظر گرفته شده بود و اولویت‌ها در حضور معاون اول رییس جمهور قطعی شده بود.

به گفته او اعتباراتی که باید بانک‌ها و یا دستگاه‌ها از محل خود بگذارند در سازمان برنامه و بودجه بررسی و در نظر گرفته شد و بررسی‌های لازم در مورد این مصوبات انجام و در نهایت در استان اصفهان به مرحله نهایی رسید.

رئیس جمهور گفت: وزیران و اعضای دولت در تمام استان تلاش کردند که در ۲ روز گذشته در استان با مردم دیدار داشته باشند و مسائل و نقطه نظرات مردم را شنیدند تا این سفر به مرحله تصمیم گیری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
saeid
۱۶:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
مچکررررررم
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
خوبه