به عقیده سرپرست هیئت کشتی استان تهران، کشتی پایتخت فاصله زیادی با روز‌های اوج خود گرفته که باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

محمد ابراهیم امامی سرپرست هیئت کشتی استان تهران گفت: من جزئی از جامعه‌ی کشتی تهران هستم و اشراف کاملی از وضعیت کشتی آن دارم، همانطور که می‌دانید کشتی تهران فاصله‌ی زیادی با روز‌های اوج خود دارد و بسیاری از مربیان، پیشکسوتان، داوران ارشد و قهرمانان آن به دلایل شخصی طرد شده اند.

با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و موافقت فدراسیون کشتی، شنبه شب محمدابراهیم امامی تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت، به عنوان سرپرست هیئت کشتی استان تهران منصوب شد.

او گفت: وقتی رئیس فدراسیون کشتی با من در مورد سرپرستی هیئت کشتی استان تهران صحبت کرد، بنده به واسطه‌ی اینکه مسئولیت سخنگویی فدراسیون و همچنین انجام کار‌های سرپرستی تیم‌های ملی بزرگسالان برای رقابت‌های جهانی صربستان به من سپرده شده، دلایلی را برای نپذیرفتن آن آوردم، اما علیرضا دبیر بنده را متقاعد کرد که برای سر و سامان دادن به وضعیت کشتی تهران پای در این راه سخت بگذارم. به هر صورت اگر می‌خواهیم موفقیتی حاصل شود باید از تمامی ظرفیت‌ها و داشته‌های خود استفاده کنیم، ضمن اینکه خرد جمعی و استفاده از نظرات سازنده بزرگان بسیار کارساز خواهد بود.

امامی اعلام کرد سالن شهدای هفتم تیر تهران توسط فدراسیون کشتی در حال بازسازی و نوسازی کامل است و ان شاالله تا حدود دو ماه دیگر آماده و در اختیار هیئت کشتی تهران قرار می‌گیرد. اما تا آن زمان مکانی، در محل فدراسیون در اختیار ما خواهد بود تا امورات کشتی تهران روی زمین نماند.

او گفت: رئیس فدراسیون کشتی بار‌ها در مجامع و جلسات و مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که در مورد هیئت‌های کم کار با کسی تعارف ندارد و اینکه تمامی ما آمده ایم که کشتی کشور بالا برود و در این راه اگر نیاز به جابجایی باشد، اقدام خواهد کرد.

بهرام مشتاقی دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی در مورد وضعیت فعلی کشتی پایتخت گفت: متأسفانه کشتی تهران رها شده بود. روز به روز تعداد کشتی گیران در باشگاه‌ها کم می‌شود. به نظر من عزم راسخی برای بهبود وضعیت وجود نداشت و بسیاری از قهرمانان تهرانی هموراه نسبت به شرایط انتقاداتی داشتند که فایده‌ای نداشت. تهران در گذشته‌های نه چندان دور همیشه چند نماینده در تیم ملی داشت، اما در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در هر رشته آزاد و فرنگی فقط یک نماینده داشت.

او گفت: در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی خوبی تدوین نشده بود و متأسفانه استقبالی برای حضور در باشگاه‌های کشتی وجود نداشت. کم کم باشگاه‌ها در حال جمع شدن هستند و اعتقاد دارم باید رئیس بعدی با برنامه ریزی اصولی و تلاش فراوان وضعیت کشتی پایتخت را بهبود ببخشد چرا که اگر چرخ کشتی در تهران به خوبی بچرخد کشتی کشور موفق‌تر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار