معاون وزیر اقتصاد گفت: هواپیمای دپو شده در انبار اموال تملیکی اکنون در استان خراسان رضوی است، اما به دلایلی هنوز تعیین تکلیف نشده است.

آقای اجتهادی، رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به سوالات خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اموال دپو شده در انبارهای این سازمان اعم از هواپیما در مشهد،‌ واگن های قطار و خودروها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: عرضه اموال در بورس کالا صورت گرفته است؟

آقای اجتهادی: با توجه به اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عرضه اموال در بورس کالا به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فروش به حساب می‌آید.

شیوه نامه‌ها در این زمینه تدوین شده و برخی از کالا‌ها به صورت آزمایشی عرضه شده است. یکی از مشکلات عرضه اموال در بورس کالا نداشتن خدمات پس از فروش است. اقدامات اجرایی در این زمینه صورت گرفته، اما هنوز بازخوردی از این فروش‌ها اعلام نشده است.

براساس قانون از ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، دولت ۳ ماه فرصت دارد تا آیین نامه‌های مربوط به عرضه اموال در بورس کالا را تدوین کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: ترخیص واگن‌ها و هواپیماهای موجود در سازمان اموال تملیکی به کجا رسید؟

آقای اجتهادی: واگن‌ها در استان آذربایجان غربی قرار دارند که مشکل آن‌ها رفع شده است و در تیر ۱۴۰۱ در اختیار شرکت‌های وارد کننده قرار می‌گیرد و وارد ناوگان مسافری می‌شود.

برخی از کالا‌ها را نمی‌توان به فروش رساند به همین دلیل در جهت حمایت از تولید آن‌ها را با خود صاحب کالا تهاتر می‌کنیم. شیوه نامه‌ها در رابطه با عرضه اموال در بورس کالا تدوین شده و برخی از کالا‌ها به صورت آزمایشی عرضه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار