توریسم درمانی با وجود ارزآوری با قدرت پزشکی در ایران متناسب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران در رنکینگ نشریه تایمز رتبه برتر را در حوزه رفاه و سلامت کسب کرده است.

پازوکی گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های کشور به سمت نسل سوم حرکت کرده اند تا پژوهش منجر به تولید محصولات شود. دانشگاه نسل پنجم باید نیاز جامعه را برطرف کند.

به گفته وی بر اساس اسناد بالادستی که دانشگاه‌ها و حوزه سلامت داشتند، به محیط زیست علاوه بر مسائل دیگر توجه کافی شده است.

او گفت: معتبر‌ترین رتبه بندی بین المللی توسط نشریه تایمز انجام می‌شود.۱۵٠٠ دانشگاه توسط تایمز سنجیده شده اند و دانشگاه ایران رتبه ۵٠٠ را در گذشته کسب کرده بود.

پازوکی گفت: از نظر توریسم درمانی ایران عقب تر از کشورهای دیگر است. سطح پزشکی در ایران قابل رقابت با سایر کشورها است و قیمت خدمات در ایران کم هزینه تر از سایر کشورها است. بنابراین باید در این حوزه با توجه به پتانسیل های موجود تلاش بیشتری در این حوزه با توجه به ارزآوری خوب در کشور انجام شود.

او گفت: ما در فیلد پزشکی در موضوعات مختلف مانند آموزش و استادان خارجی در رتبه بندی تایمز ۵٠٠ تا ۶٠٠ هستیم. در حال حاضر در رتبه بندی شانگهای رتبه علوم پزشکی ایران زیر ۵٠٠ است.

به گفته وی بر اساس ۱۳ شاخص دانشگاه ها را رتبه بندی می کنند و دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه آموزش و پژوهش در آسیا رتبه ۱٠۷ را کسب کرده است.

او گفت: در دانشگاه های علوم پزشکی ایران سیستم آموزش در بهداشت ادغام شده و این فرصتی است که کارهای مراقبتی بهتر از گذشته انجام شوند.

او گفت: جمعیت تحت پوشش ما بیش از هشت میلیون نفر است. خدمات بهداشتی و پیشگیری به این جمعیت و اتباع خارجی داده می شود. مراقبت از بیماری های غیر واگیر و آموزش مادران باردار از جمله اقدامات مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه ایران است.

او اعلام کرد که ارتقای بهداشت باروری، ارتقای سلامت سالمندی، بیمار یابی فعال، از جمله اقدامات موثر دانشگاه ایران بوده اند که سبب کسب رتبه برتر در حوزه رفاه و سلامت در نشریه تایمز است.

برنامه های آینده دانشگاه ایران چیست؟

تقویت نظام شبکه در آینده گسترش و ارتقاء پیدا می کند تا ارائه خدمت به مردم بهتر از گذشته انجام شود تا بسته های خدمتی به خوبی به مراجعه کنندگان ارائه شوند.

در رتبه بندی تایمز کشور آمریکا با ۳۵ دانشگاه، انگلیس ۴۷ دانشگاه، کانادا ۲۲ دانشگاه، استرالیا با ۲۴ دانشگاه و از ایران ۲۱ دانشگاه در رتبه بندی تایمز شرکت کرده اند که دانشگاه ایران در فیلد رفاه و سلامت رتبه اول را کسب کرده و تلاش می کنیم تا این رتبه را حفظ کنیم.

آیا شاخصی بر اساس بیمارستان های فرسوده وجود دارد؟

رتبه بندی بر مبنای بیمارستان ها نداریم و دانشگاه ها به طور کلی رتبه بندی می شوند. به طور مرتب بیمارستان ها ارزیابی و فعالیت مراکز درمانی رصد می شوند. در حال حاضر بیش از ۷٠٠ دانشجوی خارجی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

آیا بیمارستان های فرسوده تحت پوشش دانشگاه وجود دارند؟

 اکثر بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران عمری بیش از ۳٠ سال دارند که با توجه به وقایع آبادان ایمن سازی مراکز درمانی انجام می شود.

بسته های خدمتی دندان پزشکی به کجا رسید؟

بسته های خدمتی برای سلامت دهان و دندان مشخص هستند. مراکز تخصصی و تجمیعی برای دندان پزشکی راه اندازی می شوند تا خدمات خوبی به مردم ارائه شود. البته در تمام دنیا خدمات دندان پزشکی گران قیمت است و بیمه ها باید همکاری و ورود کرده تا اعتبارات لازم برای ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان اختصاص دهند. دانشکده دندان پزشکی دانشگاه ایران به منطقه شهر ری منتقل می شود تا خدمات خوبی به مردم در این مناطق ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار