استاندار کرمان امروز از شهرک صنعتی سدید بازدید و مشکلات و موانع پیش روی توسعه این مجموعه را بررسی کرد.

محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان صبح امروز به همراه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، مدیران کل جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، محیط زیست و جمعی از مسئولان از شهرک صنعتی سدید بازدید کرد.

استاندار کرمان در جریان این بازدید با تاکید به مدیران اجرایی برای رفع موانع پیش روی این شهرک غیردولتی گفت: حضور شخص مدیران در واحد‌های تولیدی و آشنایی با واقعیت‌ها به تسریع در صدور مجوز‌ها و رفع موانع کمک می‌کند.

او می‌گوید: ضمن اهمیت دانش‌بنیان‌ها و نامگذاری عنوان سال به «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» بر رفع مشکلات برای توسعه حوزه دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فناوری برای استقرار و ورود به عرصه تولید تاکید داریم.

شهرک صنعتی سدید واقع در ابتدای جاده «کرمان - زرند» به منظور ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت به همت نیرو‌های مردمی و جوانان مسجد امام حسین (ع) مهدیه کرمان در سال ۹۴ جواز تاسیس خود را دریافت کرد و سال ۹۷ پروانه بهره‌برداری گرفت.

این شهرک غیردولتی که با هدف تولید، اشتغال زایی جوانان و رونق اقتصادی با ۳ نفر نیرو و سرمایه ۱۰ میلیون تومان شکل گرفت، در حال حاضر با فعالیت حدود ۴۵ واحد تولیدی، ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد.

اکنون بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در شهرک صنعتی سدید در شرکت‌هایی چون: تولید فرآورده‌های کنجد، تولید کره پسته، بسته‌بندی آرد، تولید کلید‌های فشار متوسط، دستگاه اندازه‌گیری دقیق و ... مشغول به کار هستند و حدود ۶۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم از این واحد‌ها کسب روزی می‌کنند.

با اهمیت ورود فناوری به عرصه تولید، هیئت مدیره شهرک صنعتی سدید به دنبال اضافه کردن شهرک فناوری ۹ هکتاری به مجموع ۳۰ هکتار وسعت این شهرک هستند که امروز با حضور محمدمهدی استاندار کرمان، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان و مدیران راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، بنیاد مسکن، صمت و ... مشکلات پیش روی این مسئله بررسی شد.

شهرک صنعتی غیردولتی سدید در سال ۹۸ به عنوان واحد نمونه استانی انتخاب و معرفی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.