شهرک صنعتی سدید در شهر کرمان، نخستین شهرک صنعتی در جنوب شرق کشور که تماما با سرمایه گذاری بخش خصوصی شکل گرفته، محلی برای فعالیت و اشتغال ده‌ها جوان فعال و خلاق کرمانی است

شهرک صنعتی سدید نخستین شهرک غیر دولتی جنوب شرق کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، استاندار کرمان صبح امروز به همراه جمعی از مسئولین استان از شهرک صنعتی سدید بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این شهرک قرار گرفت.
 معینی رئیس هیئت مدیره‌ شهرک صنعتی غیر دولتی سدید صانع گفت: پروانه تاسیس شهرک صنعتی سدید در سال ۹۴ و پروانه بهره برداری آن در سال ۹۷ اخذ شده و از یک و نیم سال پیش سرعت ساخت و ساز در این شهرک بیشتر شده است.

وی افزود: اکنون ۲۲ واحد در حال احداث و ۱۴ واحد نیز در این شهرک فعال است.

معینی تصریح کرد: این شهرک متعلق به بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار احداث شده که ۲۰ هکتار این شهرک دارای مجوز از محیط زیست و ۲۰ هکتار دیگر آن نیاز به اخذ مجوز سازمان محیط زیست دارد.

معینی با اشاره به اینکه ۱۱۰ نفر تاکنون در این شهرک مشغول به کار شده است بیان کرد: مشترک سازی، کاهش عرض خیابان و ... از جمله اقدامات برای کاهش هزینه‌های شهرک سدید است.

وی گفت: ایده تشکیل این شهرک از سال ۸۸ و میان عده‌ای از جوانان محله مهدیه و مسجدامام حسین شهر کرمان که در این محله قرار دارد شکل گرفت.

معینی افزود: ما گروهی از جوانان فارغ التحصیل و بیکار محله مهدیه شهر کرمان که در مسجد گردهم می‌آمدیم با راهنمایی و حمایت بزرگان مسجد و محل تصمیم گرفتیم بدون اتکا به کمک‌های دولت و حتی گرفتن وام، مشغول کار‌های تولیدی شویم.

شهرک صنعتی سدید، نتیجه این فکر خلاقانه بود که با خرید زمینی ۲۳ هکتاری در کیلومتر ۳ جاده کرمان به زرند شکل گرفت و به تدریج زیرساخت‌های لازم در آن فراهم شد.

استاندار کرمان پس از بازدید از برخی واحد‌های فعال این شهرک دستورات لازم برای رفع مشکلات این شهرک صنعتی را صادر کرد.
انتهای پیام/ح

نخستین شهرک صنعتی غیردولتی جنوب شرق در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار