مدیرکل استاندارد استان کرمان از انجام فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استانی و ملی سال ۹۸ در کرمان خبر داد.

انتخاب واحدتولیدی نمونه کرمان ازسامانه سینابه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اسماعیل عاقلی مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: فرایند انتخاب واحد تولیدی نمونه استان امسال برخلاف روال سالیان گذشته تنها از طریق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد (سینا) انجام می‌شود و به هیچ عنوان مکاتبات و مستندات بطور فیزیکی پذیرفته نمی‌شود.

وی افزود: این فرایند در سامانه نظارت در سه مرحله خود اظهاری واحد‌های تولیدی، بررسی و صحه گذاری یا تغییر امتیاز توسط استان کرمان و یا ستاد انجام می‌شود.

مدیرکل اداره استاندارد استان تصریح کرد:در مراحل اولیه نیازی به تهیه و تنظیم مستندات کاغذی نیست، اما در صورت لزوم در مراحل پایانی ممکن است اصل مستندات بارگذاری شده در سامانه، از واحد تولیدی درخواست شود.

وی ادامه داد: پس از بررسی مستندات ارائه شده، بر اساس امتیاز کسب شده، واحد‌های برتر جهت انتخاب به عنوان نمونه کشوری به سازمان ملی استاندارد ایران معرفی می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به زمان ارزشیابی واحد‌های تولیدی از روز نخست تیرماه سال گذشته تا پایان خرداد سال جاری، افزود: واحد‌های تولیدی تا پانزدهم تیرماه فرصت دارند نسبت به شرکت در این فرایند اقدام کنند تا معرفی و تجلیل از برترین‌ها در هفته استاندارد انجام شود.

عاقلی بیان کرد: دارا بودن گواهینامه‌های رسمی سیستم مدیریت معتبر در سطح ملی و بین‌المللی، میزان فعالیت‌های آموزشی واحد تولیدی، حضور مستمر مدیر کنترل کیفیت در واحد تولیدی، تکنولوژی و چگونگی ساخت و تولید و دارا بودن مدارک و شواهدی مبنی بر انجام کار تحقیقاتی مرتبط با ارتقاء کیفیت رشته صنعتی مورد نظر در طول دوره ارزیابی از دیگر معیار‌هایی است که در امتیازدهی واحد‌های تولیدی لحاظ می‌شود.

 استمرار در حفظ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده مورد ارزیابی (عدم ابطال یا تعلیق)، میزان صادرات واحد تولیدی، کامل بودن آزمایشگاه واحد تولیدی، عدم وجود نقص بحرانی و عمده در سال‌های گذشته برای فرآورده مورد ارزیابی، مشارکت واحد تولیدی در تدوین و تجدید نظر استاندار‌های ملی در رشته صنعتی مربوطه و دارا بودن پروانه استاندارد تشویقی از شاخص‌های مورد بررسی برای انتخاب واحد تولیدی نمونه است.
انتهای پیام/ح

ملاک های انتخاب واحد تولیدی نمونه استان

برچسب ها: استاندارد ، تولیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار