معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم ابلاغی فعالیت های سوادآموزی در استان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ پنج هزار و ۳۰۰ تن است.

سید حمزه باقری نژاد گفت: این حجم از سوی سازمان نهضت سواد آموزی کشور تعیین و به کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده است. 

او می گوید: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در چهار مقوله مهم و اساسی شامل شناسایی، جذب، آموزش و تحکیم سواد و ارزشیابی فعالیت می کند. 

به گفته معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان، علاوه بر طرح سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد به فعالیت های مکمل شامل طرح خواندن با خانواده‌، طرح نماز کلید بهشت و راه اندازی مراکز یادگیری محلی نیز در این استان پرداخته می شود. 

باقری نژاد عنوان کرد تبیین فعالیت های سوادآموزی، آگاه کردن مردم نسبت به اهمیت و ضرورت سواد، جلب همکاری سایر دستگاه‌ های اجرایی عضو شورای پشتیبانی سواد آموزی، نظارت جدی و دقیق بر پالایش اسمی بی سوادان و کیفیت کلاس ها و برگزاری کلاس های مهارتی بخشی از برنامه های پیش روی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. 

او گفت: ترغیب و تشویق فعالان سوادآموزی، شناسایی معلولان ذهنی و جسمی - حرکتی که شرایط برای آموزش دادن آنها فراهم باشد و فعال کردن هر چه بیشتر شورای پشتیبانی سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های مهم معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش این استان است.

نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۴.۶ درصد است در حالی که بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ این میزان ۹۲.۷ درصد بود.   

شهرستان گچساران با ۹۶ درصد و شهرستان کهگیلویه نیز با ۸۹ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین آمار باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.