کارگاه تولید زنده صنایع‌دستی در رشته‌های منبت‌کاری و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در استانداری قم برپا شد.

علیرضا ارجمندی،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: به مناسبت هفته صنایع‌دستی کارگاه تولید زنده صنایع‌دستی در رشته‌های منبت بر روی چوب و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در محل استانداری قم برپا شد.

او می گوید: هنر منبت‌کاری از جمله صنایع‌دستی است که در قم سابقه دیرینه‌ای دارد به طوری که  شهر قم یکی از مراکز عمده منبت‌کاری کشوری است که کارگاه‌های فراوانی از این هنر اصیل را در خود جای داده است.

ارجمندی گفت:۱۱۰۰هنرمند مبنت‌کار در استان قم فعالیت می‌کنند که می‌توان گفت بعد از هنرمندان انگشترساز بیشترین تعداد هنرمندان صنایع‌دستی استان را شامل می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در ادامه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی را مورد توجه قرار داد و گفت: با توجه به ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر، ایجاد بازار مخصوص انگشتر و زیورآلات سنتی در اولویت برنامه‌های کمیته سیاست‌گذاری شهر ملی انگشتر است.

ارجمندی در ادامه از صادرات یک میلیون و ۱۵۰ هزار دلاری زیورآلات سنتی در سال گذشته خبر داد و گفت: ایجاد بازار دائمی صنایع‌دستی، ارائه تسهیلات به هنرمندان و سازندگان انگشتر و زیورآلات سنتی نقش مهمی در ایجاد ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی دارد.

او می گوید: اجرای تولید زنده هنرمندان صنایع‌دستی گامی موثر در جهت معرفی ملموس هنر صنایع‌دستی استان خواهد بودو برپایی کارگاه‌های زنده حمایت مادی و معنوی از هنرمندان صنایع‌دستی است.

۵۹۱۲ هنرمند صنایع‌دستی در ۵۳ رشته مختلف صنایع‌دستی در استان قم مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار