سرپرست کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در فاصله زمانی بین عید قربان تا غدیر کاروان دانایی در مناطق عشایری استان راه اندازی می‌شود.

آقای فرهادی در نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: در قالب این کاروان‌ها برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی مختلفی در مناطق عشایری استان اجرا خواهد شد.

راه‌اندازی کاروان دانایی پیش‌زمینه‌ای برای اجرای طرح کتابخانه‌های سیار در مناطق روستایی و عشایری است که در اجرای آن به امکانات سخت‌افزاری نظیر اتوبوس نیاز است که امید می‌رود با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌هایی نظیر شهرداری تامین شود.

مردم ۱۰ شهر چهارمحال و بختیاری از امکان کتابخانه محروم هستند.


بیشتر بخوانید


شهر فیل‌آباد از جمله شهر‌های فاقد کتابخانه استان است که با پیگیری‌های صورت گرفته، یک باب کتابخانه در این شهر ایجاد شده که در آستانه بهره‌برداری است و امید می‌رود در دیگر شهر‌های بدون کتابخانه عمومی نیز با استفاده از ظرفیت‌های موجود این امکان فراهم شود.

با وجود پیگیری‌های مستمر، ایجاد کتابخانه مرکزی تاکنون در چهارمحال و بختیاری به مرحله اجرا نرسیده است در حالی که در سال ۱۳۸۷ این طرح در استان به تصویب رسید و در سال ۱۳۹۵ یک قطعه زمین هفت هزار متر مربعی برای اجرای این مصوبه تملک شد؛ با این حال تاکنون اعتباری برای این طرح اختصاص نیافته است و می‌طلبد در این خصوص اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری و مکاتبه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار