از ابتدای امسال ۴ پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کمتربرخوردار استان چهارمحال و بختیاری بهره برداری شده است.

آقای فرهادی سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون چهار پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در مناطق کمتر برخوردار و روستایی استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: طرح توسعه این نوع از خدمات کتابخانه‌ای با توجه به استقبال مطلوب مردمی در سال آینده دنبال می‌شود.

تاکنون دو پیشخوان خدمات کتابخانه‌ای در شهرستان لردگان، یک پیشخوان در شهرستان خانمیرزا و یک پیشخوان در منطقه مهدیه شهرکرد فعالیت خود را در راستای ارائه خدمات کتاب و کتابخوانی به علاقمندان آغاز کرده‌اند.

برای خریداری هر کانکس و تجهیز پیشخوان به طور متوسط اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


با تعیین یک کتابخانه معین برای هر یک از این پیشخوان‌ها، کتاب‌های موردنیاز مراجعه‌کنندگان به طور متناوب تامین و در دسترس آنان قرار خواهد گرفت.

به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ها و بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی همزمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

اعضایی که منابع امانی خود را از ۱۱ تا ۲۹ اسفند امسال به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد خواهند شد.

برای استفاده از طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، علاقمندان می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ اسفند با مراجعه به سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به نشانی www.samanpl.ir و یا مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.