نخستین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد استان مرکزی در رشته سوارکاری اسب در ساوه آغاز به کار کرد.

با افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای سوارکاری در ساوه نخستین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در رشته سوارکاری اسبِ استان مرکزی، آغاز به فعالیت کرد و در مراسم افتتاحیه سوارکاران به اجرای حرکات نمایشی با اسب پرداختند.

رستمی گفت: در آموزشگاه سوارکاری اسبِ استان مرکزی براساس استاندارد‌هایی که در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وجود دارد، آموزش‌های مهارتی انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: پس از طی دوره‌های آموزشی، آزمون تئوری برگزار می‌شود و در صورت قبولی، آزمون عملی انجام و در نهایت گواهینامه مهارتی ارائه می‌شود و علاقمندان می‌توانند از مزایای گواهینامه مهارتی استفاده کنند.

به گفته او دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای مستلزم پرداخت شهریه براساس ساختاری است که در سازمان تعریف شده است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در استان مرکزی هم اکنون ۲۱ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، آموزش‌ها را به صورت رایگان ارائه می‌دهند و در بخش خصوصی نیز قریب به ۳۰۰ آموزشگاه فعال مجوز برگزاری آموزش‌های مهارتی را اخذ کرده‌اند.

الیاسی سرپرست فرمانداری ساوه هم گفت: سرانه ورزشی در ساوه پایین است، شور و نشاط اجتماعی، مستلزم افزایش سرانه‌های ورزشی است و ما در شهرستان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.