استاندار خراسان رضوی صبح امروز به کاشمر سفر کرد.

استاندار خراسان رضوی در بدو ورود به کاشمر از کارگاه پروژه محور شادمهر به کاشمر بازدید و دستور داد تا هفته دولت سال آینده باید محور شادمهر به کاشمر به بهره برداری برسد.

او گفت: در سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی بودجه قابل قبولی برای این پروژه جذب شده و هم‌ا‌کنون قطعه سوم این محور در حال انتخاب پیمانکار است و باید با تلاش مسئولین محلی از جمله فرماندار و پیگیری نماینده کاشمر این روند سرعت بیشتری گیرد.

استاندار خراسان رضوی با حضور در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس کاشمر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و از موزه گنجینه این زیارتگاه بازدید کرد.

 

استاندار خراسان رضوی وارد کاشمر شد

استاندار خراسان رضوی وارد کاشمر شد

بهره برداری جاده مرگ کاشمر تا هفته دولت سال ۱۴۰۲

استاندار خراسان رضوی در نشست با فعالین اقتصادی، فرهنگی و هنری در کاشمر باتوجه بر اینکه مهمترین دغدغه مردم کاشمر شرایط ناتمام دوطرفه کردن جاده شادمهر به کاشمر عنوان شد بهره برداری از این جاده را تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ تصویب کرد.

در ادامه باوجود فصل گرما و دمای ۴۵درجه در کاشمر به ویژه در زمان باردهی و برداشت محصولات کشاورزی کاشمر، قطعی برق و کمبود انرژی بخش کشاورزی و دامپروری، گرانی دارو برای دام‌ها و تعطیلی واحد‌های تولیدی از جمله مشکلات عنوان شدند و با شرکت در نماز جمعه به مشکلات مردمی رسیدگی شد.

استاندار خراسان رضوی وارد کاشمر شد

رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی نباید زمان‌بر باشد

یعقوبعلی نظری گفت: تمام مسئولان شهرستان‌ها باید برای احیای واحد‌های تعطیل شده اقدام کنند، البته برخی واحد‌ها که مشکلات کمتری دارند طی یک هفته و برخی در مدت زمان بیشتر مسائل و مشکلاتشان رفع خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه اقتصادی بررسی مسائل و مشکلات واحد به واحد از اولویت‌های اول و جدی ما است. اینکه فرایند رسیدگی به درخواست‌های واحد‌های تولیدی زمان‌بر باشد اصلاً قابل قبول نیست، شاید در مسیر اشکالاتی به وجود بیاید، اما سریعاً باید رفع شود.

نظری گفت: مردمی نبودن اقتصاد یکی از مشکلات جدی است و دخالت حاکمیت در موضوع اقتصاد، ایجاد اختلال می‌کند.حاکمیت باید در خط حمله، تسهیل گر و نظارت کننده باشد نه اینکه بخواهد تصدی‌گری کند، هرچند با مردمی کردن یارانه‌ها، همه شئون در اختیار مردم قرار می‌گیرد، اما این آزادسازی با یک شیب منطقی و ملایمی باید صورت گیرد.

او گفت: ما نه تنها مسوول زمینه‌سازی برای تولید هستیم بلکه باید از مصرف کننده هم حمایت کنیم و مسوولان ضمن اینکه به طور مدام بازار را کنترل و رصد می‌کنند، باید از بخش تولید و مصرف نیز حمایت کنند.با توجه به کمبود ۱۵ هزار مگاوات برق در کشور، این مساله باید با گرم شدن هوا مدیریت شود، البته طی سال گذشته تا امسال ۵ هزار مگاوات برق جدید وارد مدار شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: هرچند سال قبل حتی در حوزه خانگی قطعی‌های گسترده برق داشته‌ایم، ولی وزارت نیرو اقدامات ارزشمندی را برای رفع این مشکل انجام داده است به طوری که تا تابستان سال آینده سه نیروگاه در خراسان رضوی افتتاح و وارد مدار می‌شوند، با این اقدام سال آینده کسری برق و انرژی در این استان بسیار کاهش می‌یابد.

نباید از حوزه فرهنگ غافل شویم

یعقوبعلی نظری روز جمعه در نشست با فعالان فرهنگی و تشکل‌های انقلابی این شهرستان گفت: اکنون مسائل و مشکلات اقتصادی به دلیل فراگیری در اولویت قرار گرفته است، چرا که اگر مسائل روزمره معیشت مردم که امروز با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند، مورد غفلت قرار گیرد، این می تواند به موضوعات اساسی فرهنگی و اعتقادی جامعه آسیب وارد سازد.

استاندار خراسان رضوی گفت: همه ما باید مبتنی بر ظرفیت‌ها و مسائل برنامه ریزی کنیم و براساس اهداف و برنامه‌های مشخص شده اقدام کنیم، موضوع فرهنگ مبنایی است و قابل مقایسه با دیگر عرصه‌ها نیست، لذا اگر صحبت‌ها از اقتصاد و معیشت می‌شود بدین معنی نیست که آن حوزه اصالت دارد، بلکه بدون شک اصالت با مسائل فرهنگی است.

او گفت: باید اولویت‌های اقتصادی و معیشتی مردم را برای کاهش مشکلات در دستور کار قرار دهیم اما از موضوع پایه‌ای فرهنگ نیز غفلت کنیم، همانگونه که اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی به معنای حقیقی کلمه مردم هستند و مردم نقش اساسی در تشکیل، استقرار و حفظ این نظام دارند، در کارکرد این نظام نیز باید در عرصه‌های مختلف نقش آفرین باشند.

نظری گفت: به باور بسیاری از نخبگان، دلیل وجود چالش در بخش هایی از امور این است که مسوولان و دستگاههای حاکمیتی زمینه را برای حضور مردم فراهم نکرده و یا دخالت بیش از اندازه ای در تصدی گری داشته اند، حال آن‌که توجه به کارکرد مردمی در بخش‌ها و موضوعات مختلف دارای اهمیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار