معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری میز تخصصی صادراتی گلخانه ای به استان تفویض شد.

امیرتیمور موسویان گفت: در راستای این طرح پرداخت تسهیلات با کاهش سودهای بانکی و کمک های بلاعوض به بهره برداران به منظور توسعه  سرمایه گذاری و صادرات محصولات گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شود.

او می گوید: به منظور استفاده بیشتر از دیدگاه های تشکل‌های خصوصی و محوریت کار، بهره‌وری کافی از ظرفیت‌های موجود  استان در راستای توسعه تجارت و رفع مشکلات، تفویضِ میزهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به کمیسیون‌های کشاورزی اتاق‌های بازرگانی کشور داده شد تا روند انجام این فرایند با محوریت اتاق‌های بازرگانی انجام شود.

به گفته معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، همچنین از اعطای مشوق ترانزیت هوایی جابه جایی تولیدات گلخانه ای به کهگیلویه و بویراحمد از طریق کشور روسیه خبر داد.

موسویان با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد از مناطق مهم تولید گل رز کشور است که صادرات این محصولات به خارج از کشور خواست سرمایه گذاران این حوزه است می گوید: با این طرح ها ضمن افزایش درآمد بهره برداران زمینه ایجاد فرصت های شغلی در این حوزه نیز فراهم می شود.

سالیانه بیش از ۲۱ میلیون  شاخه گل رز و ۶ هزار تن محصولات سبزی و صیفی در گلخانه های استان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.

آسان بودن رساندن مواد مغذی به گیاه از طریق تزریق در نتیجه داشتن ارزش غذایی بهتر و زیبایی و مشتری پسند بودن از مزایای بهره وری از کشت گیاهان به صورت گلخانه ای است..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.