استاندار کرمانشاه از بازگشایی مرز خسروی در روز‌های آینده و اعزام روزانه ۴۰۰ زائر از این مرز خبر داد.

بهمن امیری مقدم گفت : بدنبال پیگری‌های انجام شده و نشست‌هایی که در تهران داشتیم، موافقت شده که این مرز در روز‌های آینده بازگشایی شود و روزانه ۴۰۰ زائر از آن اعزام داشته باشیم.

به گفته استاندار کرمانشاه قرار شده تا این مرز بصورت دائمی باز شود و در اربعین هم میزبان زائرین خواهد بود و امنیت زائرین در آنسوی مرز هم تامین می‌شود.

از آنجایی که در سفر رئیس جمهور وزرا هم رئیس جمهور را همراهی می‌کنند، لذا از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود که عملکرد خوبی از خود ارائه دهند، در سفر‌های شهرستانی همراه وزیر خود باشند و از مطالبات حوزه کاری‌شان چیزی را از قلم نیندازند و نتایج توافقاتی که با آن‌ها داشته اند را به ما بدهند.

در این سفر نمایشگاهی از دستاورد‌های دانش بنیان استان توسط پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی با همکاری سایر دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد که باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را بصورت مفید و مختصر، اما پر مغز و پرمعنا معرفی کنیم.

سفر‌های رئیس جمهور عموما ساده و بی آلایش انجام می‌گیرد، در این راستا از فرمانداری‌ها می‌خواهیم تا از هرگونه تشریفات در این سفر پرهیز کنند و هیچگونه ریخت و پاشی نداشته باشند، اما روی معرفی توانمندی‌های استان در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و... تاکید داریم.

انتظار داریم که با پیش بینی‌های انجام شده این سفر کاملا منظم صورت گیرد و دستگاه‌ها میهمانسرا‌های خود را در اختیار همراهان رئیس جمهور قرار دهند، چون اسکان در هتل نخواهیم داشت.

از مدیران می‌خواهیم اگر پروژه‌ای خارج از پروژه‌هایی که تاکنون برای سفر مصوب شده در نظر دارند، در قالب پیشنهاد ارائه دهند تا در این سفر به عنوان مطالبه بخواهیم.

در بحث ارتباطات مردمی، سامانه‌ای تلفنی برای درخواست‌ها و مطالبات مردم راه اندازی می‌شود و از طرفی مردم می‌توانند درخواست‌های خود را هم به صورت مکتوب تحویل دهند.

دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا عملکرد خود را در این سفر بخوبی ارائه دهند، متاسفانه در این زمینه روابط عمومی اکثر ادارات استان ضعیف و کم کار هستند.

 کرمانشاه در برگزاری نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی میزبان است این همایش که قرار است به شکل بین المللی برگزار شود، فرصت مناسبی برای معرفی کرمانشاه و ایجاد یک فضای معنوی در استان است که در آستانه ماه محرم و اربعین حسینی برگزار خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.