رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی فردی خبر داد که به خاطر اختلاف حساب اقدام به هتک حیثیت شاکیه در بستر اینستاگرام کرده بود.

سرهنگ الوانی گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا شکایتی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطالب کذب و توهین آمیز کرده و موجب هتک حیثیت و سلب آسایش وی و خانواده شده است را مطرح کرد که بررسی موضوع پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکیه در اظهارات خود عنوان داشت مدتی است که فردی در بستر اینستاگرام پیام‌های خلاف شأن را به من نسبت داده و همچنین به صورت پیامکی به صورت مداوم برای بنده مزاحمت ایجاد می‌کند.

 سرهنگ الوانی گفت: با توجه به اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا متهم که پسر جوانی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به این پلیس احضار شد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات ارائه شده توسط کارشناسان این پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و بزه انتسابی را پذیرفت و در اظهارات خود عنوان داشت مدتی پیش شاکیه ماشین خود را جهت انجام یک‌سری خدمات به مغازه آورده بود و بعد از انجام خدمات دچار اختلاف حساب شدیم که اقدام به انجام این عمل کردم.

او گفت: شهروندان به هیچ وجه اختلافات شخصی و کاری را به فضای مجازی نکشانند و هرکس در فضای مجازی به توهین، تهدید و نشر اکاذیب. اقدام کند به موجب قانون جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

برچسب ها: پلیس فتا ، هتک حیثیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.