فردی که به صورت غیرمجاز به اکانت‌های شبکه اجتماعی در بستر فضای مجازی یکی از کاربران دسترسی داشت، بازداشت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: با مراجعه شهروندی به پلیس فتا مدعی بود فردی ناشناس با دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی و انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی اش در بستر فضای مجازی موجب هتک حیثیت و سلب آسایش وی شده است.

به گفته او مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان پس از بررسی دقیق اظهارات شاکی و با اقدامات تخصصی پلیسی، متهم را شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع طی هماهنگی با مقام قضائی وی به پلیس فتا احضار شد.

 متهم پس از حضور در پلیس فتا و با مشاهده مدارک و مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد که در نهایت پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی سرگرمی و یا انتقام جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند چرا که همانطور که گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد.

سرهنگ محمد پور گفت: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام /  ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.