معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از روستاییان در سراسر کشور امسال در قالب طرح محرومیت زدایی از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مجید آقازاده گفت: این تعداد جمعیت روستایی در بیش از هفت هزار و ۱۴۰ روستای کشور زندگی می‌کنند.

او گفت: به همین منظور هفت هزار میلیارد تومان اعتبار با همراهی قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تامین آب این روستاها در نظر گرفته شده است.

آقازاده گفت: برای اجرای این طرح عظیم محرومیت زدایی، ۲۲ هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه، ۳۹۴ حلقه چاه، یک هزار و ۶۷۰ مخزن ذخیره آب و ۶۴۷ ایستگاه پمپاژ ساخته می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:طرح محرومیت زدایی دولت سیزدهم در بخش آبرسانی مطمئن و پایدار و در قالب موافقت نامه امضا شده به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه انجام می‌شود.

آقازاده با اعلام اینکه در این طرح برای آذربایجان غربی آبرسانی به ۳۷۹ روستا پیش بینی شده است، گفت: برای اجرای این طرح‌ها در مدت ۳۰ ماه، ۹۶۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

او، لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب به طول ۹۰۹ کیلومتر، احداث ۸۲ مخزن ذخیره و ۱۶۶ ایستگاه پمپاژ را ازجمله موارد پیش بینی شده برای اجرای این طرح‌ها اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.