مدیر آموزش و پرورش شهرستان جوانرود گفت : تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام مدارس شهری و روستایی این شهرستان هوشمند می‌شود.

کیومرث میرزایی گفت : نزدیک به ۱۶ هزار نفر دانش آموز در حدود ۱۸۷ مدرسه این شهرستان تحصیل می‌کنند، تاکنون تعداد ۵۰ مدرسه شهرستان هوشمندسازی شده است.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان جوانرود ۲ هزار و ۸۲۲ داوطلب جوانرودی در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کردند تعدادشرکت کنندگان نسبت به پارسال ۳۳۰ نفر بیشتر شده است.

از مجموع داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری امسال یک هزار و ۴۵۹ تن را زنان و یک هزار و ۳۶۱ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

آزمون سراسری تمام رشته‌ها امسال در ۱۱ حوزه در روز‌های ۸ تا ۱۱ تیرماه جاری برگزار می‌شود.

۲۰ واحد گلخانه‌ای زیر کشت فلفل

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: با توجه به درآمد بسیار بالای محصول فلفل سبز، ۲۰ واحد گلخانه‌ای شهرستان به مساحت ۷۰ هزار متر مربع زیر کشت فلفل رفته است.

محمودیان گفت: امسال در مجموع ۶۰۰ تن فلفل سبز از سطح گلخانه‌های این شهرستان برداشت می شود که هر کیلوگرم فلفل سبز نوبرانه ۸۰هزار تومان و پس از آن ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

با توجه به درآمد بسیار بالای محصول فلفل سبز، ۲۰ واحد گلخانه‌ای شهرستان به مساحت ۷۰ هزار متر مربع زیر کشت فلفل رفته است.

کشت فلفل از بهمن ماه در شهرستان قصرشیرین آغاز و برداشت این محصول از اواخر فروردین ماه شروع می‌شود و تا اواسط تیرماه ادامه می‌یابد.

نیاز به هزینه کم نگهداری، شرایط آب و هوایی مناسب و نوبرانه بودن محصول از مزایای کشت این محصول در گلخانه‌های قصرشیرین است.

هم اکنون شهرک گلخانه‌ای شهید دکامی زاده قصرشیرین دارای ۴۰ واحد گلخانه‌ای است که مساحت هر واحد، یک هکتار است و از این تعداد گلخانه ۲۰ واحد فعال است.

در مجموع کاشت و برداشت فلفل در گلخانه‌های این شهرستان ۳۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌کند که برداشت آن از اواخر اسفندماه در شهرستان قصرشیرین آغاز می‌شود.

قصرشیرین مستعدترین منطقه برای کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای

فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان مرزی با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای بسیار خوب مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای است.

مرادعلی تاتار گفت: ۲۰ واحد گلخانه‌ای هم اکنون در این شهرستان در مجتمع شهید دکامی زاده فعال است و برداشت فلفل از این واحد‌های گلخانه‌ای انجام می‌شود.

هم اکنون بیشترین سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه در منطقه مرزی قصرشیرین قرار دارد و با توجه به وجود مرز‌های شهرستان ظرفیتی برای تولید بخش کشاورزی و رونق اقتصادی و همچنین اشتغال محسوب می‌شود.

در واحد‌های گلخانه‌ای ۱۰ برابر فضای آزاد محصول تولید می‌شود و با توجه به درآمد بسیار خوب محصول فلفل هم اکنون ۲۰ واحد این شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته که کار برداشت آن تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

برای همه افرادی که علاقه‌مند به ایجاد گلخانه هستند، در صورت تایید طرح آن‌ها در کمیته اشتغال، تسهیلات بسیار خوبی پرداخت می‌شود و این فرصتی است که برای اشتغال پایدار و توسعه منطقه می‌توان از آن بهره گرفت.

 مهم‌ترین مزیت کشت گلخانه‌ای با توجه به تنش آبی، صرفه جویی در مصرف آب است و در واحد‌های گلخانه‌ای در طی سال، ۲ بار محصولاتی همچون گوجه فرنگی، خیار و فلفل تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و زمینه اشتغالزایی ده‌ها نفر را در این بخش فراهم کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.