عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت : ایجاد مشکلات ریز و درشت برای واحد‌های تولیدی پیامد‌های زیادی به همراه داشته است که یکی از آن‌ها کاهش سهم اقتصاد خودجوش کشور از ۸۵ درصد به کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

کیوان کاشفی در دیدار فعالان بخش کشاورزی کرمانشاه گفت : فشار هر تصمیم اشتباهی که دولت‌ها می‌گیرند بر دوش بخش خصوصی است و فعالان این عرصه مدام در تنگنا قرار می‌گیرند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران وجود سامانه‌های متعدد و بررسی زیر و بم مبادلات فعالان اقتصادی گوشه‌ای از این تنگنا است به دلیل این فشار‌ها اعتماد در بازار و فضای مبادلاتی بین فعالان اقتصادی از دست رفته است.

در گذشته بازاریان با اتکا به اعتماد به یکدیگر کسب و کار خود را پیش می‌بردند و امروز فضا بگونه‌ای تنگ شده که همه این فعالان برای دریافت سرمایه در گردش مقابل بانک‌ها صف می‌کشند.

تنها راهکار کاهش بروکراسی و دستورالعمل‌های مخل فضای کسب و کار است که به دست و پای بخش خصوصی پیچیده و شرایط کار را دشوار می‌کند.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد گرفتاری تعدادی از صادرکنندگان به دلیل اجرای دستورالعمل رفع تعهدات ارزی در سال ۱۳۹۷ بود و  چون تعدادی از صادرکنندگان هنوز در جریان موضوع نبودند نتوانستند تسویه حساب ارزی خود را انجام دهند.

کرمانشاه جزو پنج استان تولیدکننده غلات کشور است

 رئیس سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه گفت : طی سال‌های اخیر همواره جزو پنج استان برتر کشور از نظر تولید غلات بوده ایم، ضمن اینکه پارسال مقام چهارم را به دست آوردیم.

شهریار قاسمی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کرمانشاه همه ساله زیر کشت نخود پائیزه می‌رود،گفت : در این خصوص رتبه اول کشور را داریم که این موضوع یک ظرفیت فوق العاده برای استان محسوب می‌شود.

بازرسان جهاد کشاورزی در نظارت‌ها و بازرسی‌های انجام گرفته بیش از گذشته با این افراد همکاری خواهند داشت چرا که ان‌ها نقش مهمی در افزایش تولیدات محصولات کشاورزی دارند.

خرید ۷۳ هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه کار خرید تضمینی گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال از اواسط اردیبهشت آغاز شده است، گفت: تاکنون ۷۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

ماشالله ارویسی گفت: کار خرید از کشاورزان بخش سومار پایان یافته و روستائیان دیگر مناطق استان خصوصا مناطق گرمسیری به تدریج در حال تحویل گندم‌های خود هستند.

تلاش می‌شود مطالبات کشاورزان در اسرع وقت پرداخت شود، طلب ۲۵ درصد این افراد تا پایان اردیبهشت پرداخت شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.