از سیزدهم خرداد تاکنون جمعی از مسلمانان جمهوری آذربایجان در اعتراض به اهانت به ساحت خداوند و ائمه معصومین(ع) در اعتصاب غذا به سر می برند.

چند روزی است فعالان مسلمان جمهوری آذربایجان، در اعتراض به اهانت بازجویان سازمان مبارزه با جرایم سازمان یافته وزارت کشور جمهوری آذربایجان به ساحت خداوند و ائمه معصومین(ع)،  اعتصاب غذایی خود را شروع کرده اند.

مقامات وزارت کشور جمهوری آذربایجان با استناد به «لائیک» و «سکولار» بودن نظام سیاسی این کشور، اهانت ماموران بازداشتگاه در اهانت به مقدسات دینی را جرم ندانسته و تاکنون  از برخورد با عاملان اهانت خودداری کرده اند.

اعتصابی که از مقابله با یک تفکر نشات می‌گیرد

حکام کنونی جمهوری آذربایجان که تا پیش از اشغال و انضمام به شوروی، مناطقشان آران و شروان نام داشت و جزئی از خاک ایران محسوب می‌شد، پس از این واقعه (اشغال و انضمام به شوروی) و درپی آن، تاثیر پذیرفتن از ایدئولوژی کمونیستی شوروی رفته رفته به سمتی گرایش پیدا کردند که لائیسیته یعنی دخالت نکردن دین در امور حکومتی را سرمشق برخورد با مردم قرار دادند.

مردمی که تا پیش از این، احکام دینی در جای جای زندگی آنان لمس می‌شد حالا می‌بایست تحت اندیشه‌ای زندگی می‌کردند که مسجد شهرهایشان را  تبدیل به موزه اسکلت‌های تاریخی و انبار تجهیزات کشاورزی می‌کرد.

گوشه‌ای از  اعتراضات سال ۹۶ مردم جمهوری آذربایجان نسبت به سیاست‌های دولت این کشور 

این تفکر حتی پس از فروپاشی شوروی (۵ دی ۱۳۷۰) تاکنون نیز ادامه یافته؛ چراکه بسیاری از مقامات این کشور از افراد بازمانده دوره حکومت شوروی سابق بودند و خط و مشی بی‌دینی و قوم گرایی را در پیش گرفتند و با اعمال محدودیت‌هایی نظیر ممنوعیت پخش اذان از شبکه‌های تلویزیونی، ممنوعیت صدور اسناد اداری هویتی با عکس اسلامی بانوان، عدم تعطیلی مناسبت‌های مذهبی حتی تاسوعا و عاشورا راه مقابله با عقاید مردمی را برگزیدند که با نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت شیعه، دومین کشور شیعه نشین جهان پس از ایران از این حیث به شمار می‌رود.

خط مشی ای که البته اعتراضات جماعتی از مردم جمهوری آذربایجان را برای  مقابله با آن درپی داشته است.

فرزند آذربایجان؛ اعتصاب تا سر حد شهادت

حاج طالع باقرزاده فردی از همین جماعت است؛ نامی که در رسانه‌های داخلی بنا به دلایلی کم‌تر به آن پرداخته شده و کم‌تر سخنی از او به میان آوردند؛ کم‌کاری‌های رسانه‌ای که البته باعث شده باقرزاده و یارانش کماکان در زندان‌های جمهوری آذربایجان محبوس و از سیزدهم خرداد امسال در اعتصاب غذا تا سر حد شهادت باشند.

«حاج طالع» طی نامه ای خطاب به رئیس زندان «قوبستان» که در آن محبوس است، علت اعتصاب غذای خود را اعتراض به شکنجه جوانان دیندار عضو جنبش اتحاد مسلمانان و جسارت ماموران به ساحت مقدس خدای متعال عنوان کرده و نوشته «این اعمال، تحقیر ارزش های انسانی و بر علیه دین بوده و تاکید کرده تا مجازات ماموران شکنجه گر و جسارت کننده به ساحت باری تعالی به اعتصاب غذای خود تا شهادت ادامه خواهد داد.»

او که رهبر این جنبش نیز هست، این اعمال ماموران را خلاف تفکر دینی دانسته و موجب ناراحتی وجدان هر شخص باوجدان توصیف کرده است.

«اعتصاب تا شهادت» ؛ جمهوری آذربایجان / تایید شده

حاج طالع و یارانش از سیزدهم خرداد به این سو در اعتصاب غذایی به سر می‌برند

علاوه حاج طالع، دیگر یاران او مانند عباس حسین،  پولاد اصلانوف،  جبار جباراف، فرالدین زینالوف، سیف الدین شیروانوف، جهاد باباکیشیف، میریوسیف جواداف، فارز ممدوف، آواز حمزه اف، روزبکار الله وردی، مختار حسن اف نیز به که به دلیل اتهامات مشابهی که به آن اشاره می‌کنیم به این اعتصاب غذا پیوستند.

چرا اعتراض؟ چرا اعتصاب؟

وجود تبعیض دینی در جمهوری آذربایجان، تخریب مساجد، حبس فعالان دینی، ممنوعیتی که بر پرچم‌های سیاه حسینی (ع) اعمال شد، محدودسازی حجاب، اهانت‌ها به مقدسات اسلامی در رسانه ها، حمایت دولت جمهوری آذربایجان از جریانات انحرافی جنسی، بی عدالتی و ظلم و خودسری، فساد مالی و طایفه بازی‌ها و در یک کلام  نقض حقوق ملی و معنوی مردم جمهوری آذربایجان، در مقابل بی قانونی‌ها از دلایل طالع باقرزاده و یارانش برای اعتراض به وضعیت موجود بود.

حرف آخر مقاومت اسلامی آذربایجان در واکنش به سیاست های ضد اسلامی جمهوری آذربایجان از زبان حاج طالع باقرزاده

حاج طالع می‌گوید یا در میدان خواهیم بود یا در زندان یعنی ما یا در میدان و یا در زندان کشته خواهیم شد؛ تو ( الهام علی‌اف) ما را با دیگران تشبیه نکن به حول و قوه الهی این را خواهی دید به فکر راه سوم نباش یا ما را در میدان به قتل برسان یا در زندان؛ راه سومی در میان نیست این حرف مقاومت است این درس‌های فراگرفته ما از مکتب امام حسین (س) است.

«اعتصاب تا شهادت» ؛ جمهوری آذربایجان / تایید شده

حاج طالع باقرزاده در مسیر انتقال به دادگاه جرایم سنگین باکو

حکومت جمهوری آذربایجان با جمعیت غالب شیعه، مبارزه با شعائر اسلامی همچون ممنوعیت نصب پرچم‌های حسینی را به صورت قانون درآورده و بر اساس این قانون که  در قالب اصلاحیه قانون اعتقادات دینی در جمهوری آذربایجان به تصویب رسیده ، افرادی که پرچم های حسینی (ع) را در معابر نصب کنند  از یک تا پنج هزار منات (حدود سه هزار یورو) جریمه و به مدت یک سال به حبس محکوم خواهند شد.

این اقدامات تنها به محدودسازی شعائر اسلامی و جلوگیری از اجرای احکام اسلام محمدود نشده و جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر برخلاف آن‌چه عدم دخالت دین در سیاست مطرح می‌کند رو به گسترش تفکرات وهابی در جامعه‌ای شیعی از طریق استقرار جمعیتی با تفکرات سلفی و وهابی در این کشور کرده است.

مسجد گاراچوخور به یکی از پایگاه‌ها اصلی وهابیت هست در شهرک گاراچوخور باکو واقع شده است

«اعتصاب تا شهادت» ؛ جمهوری آذربایجان / تایید شده

اینجا باکو، شهری که قلب دوستداران مکتب اهل بیت (ع) در قفقاز بوده محلی برای ترویج وهابیت شده است

جمهوری آذربایجان در ادامه این سیاست ها چندی پیش به بهانه جنگ دوم قره باغ، صدها نیروی تروریست و داعشی که برای ترکیه در سوریه می‌جنگیدند را از شمال سوریه به نزدیکی مرزهای کشورمان در شمالغرب منتقل کرده است.

نارداران به وقت ۱۳۹۴؛ شروع ماجرا

این مقابله و عدم پذیرش عقاید مردم از سوی حکام جمهوری آذربایجان ادامه داشت تا سال ۱۳۹۴ ماجرای «حاج طالع» از روستایی ساحلی به نارداران شروع شود؛ روستای ساحلی بزرگی در شبه جزیره آبشوران در حدود ۲۸ کیلومتری شمال شرقی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان که مردم آن به زبان تاتی (از زبان‌های ایرانی شاخه شمال غربی ایران) صحبت می‌کنند و به خاطر وجود حرم امامزاده بی بی رحیمه (س) – خواهر گرانقدر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) - از شهر‌های مذهبی ویژه جمهوری آذربایجان است.

«اعتصاب تا شهادت» ؛ جمهوری آذربایجان / تایید شده

زیارتگاه حضرت فاطمه صغری (بی بی رحیمه (س) ) خواهر امام رضا (ع) در نارداران

نارداران به خاطر اهمیتی که برای شعیان این کشور دارد جزو مناطقی است که در رصد نظارتی امنیتی باکو قرار دارد که از قضا این رصد امنیتی در پنجم آذر ۹۴ نیز بر قرار بود تا به حادثه‌ای بدل شود که منجر به شهادت و زندانی شدن تعدادی از شیعیان این کشور شود که تاکنون نیز ادامه یافته است.

در این روز و در آستانه اربعین حسینی (ع) پلیس باکو با وارد نمودن اتهامات واهی به عزاداران حسینی در نزدیکی حرم بی‌بی رحیمه (س) یورش برد و ضمن ضرب و شتم آنان با تیراندازی به‌سوی جمعیت موجب شهادت ۴ تن از آنان شد و حجت‌الاسلام طالع باقرزاده به همراه ابوالفضل بنیاداف معاون تشکیلاتی وی نیز که سخنرانان این مراسم بودند از سوی پلیس باکو دستگیر شد.

«اعتصاب تا شهادت» ؛ جمهوری آذربایجان / تایید شده

حاج طالع باقرزاده با محکومیت ۲۰ ساله از سال ۱۳۹۴ تاکنون در زندان به سر می‌برد

فرزند آذربایجان از «اعتصاب تا شهادت»

لیلا اسماعیل زاده، همسر حاج طالع باقرزاده می‌گوید «به حاج طالع گفتم اگر به خاطر خانواده تسلیم ظالمان شوی حلالت نمی کنم.»

در این حادثه دو مامور پلیس باکو نیز در میان درگیری ها با تیراندازی هایی مشکوک کشته شدند که درپی آن دادگاه جرایم سنگین باکو  به اتهام های « قتل عمد ، تلاش برای قتل عمد، در اختیار داشتن غیرقانونی سلاح گرم، حمل غیرقانونی سلاح گرم و سایر اتهامات» برای طالع باقرزاده و دستیار وی ، عباس حسین، ۲۰ سال و برای سایر متهمان ۱۰ تا ۱۹ سال زندان برید.

پرونده حاج طالع باقرزاده تنها بخشی از سیاست های ضد اسلامی دولت جمهوری آذربایجان است که از موارد دیگر آن می توان به زندانی کردن مدافعین حرم آذربایجانی که برای جنگ با تروریسم تکفیری و جماعت داعشی مسلک به سوریه رفته بودند اشاره کرد.

«اعتصاب تا شهادت» ؛ جمهوری آذربایجان / تایید شده

تعدادی از مدافین حرم حضرت زینب (س) زندانی در جمهوری آذربایجان

روایت برنامه " عصر " مرحوم حاج نادر طالب زاده از غربت مدافعان حرم اهل جمهوری آذربایجان ( تیپ حسینیون)

یونس صفراف اهل استان گنجه، وصال نوری‌اف اهل استان آستارا (جمهوری آذربایجان)، حبیب ابراهیملی اهل استان لنکران (جمهوری آذربایجان)، المیر زاهداف اهل استان نفتچالا، طالع گولوش اف اهل استان شمکیر، پرویز موسی اف اهل استان شیروان (جمهوری آذربایجان) از جمله مدافعین حرم تیپ حسینیون آذربایجان هستند که از سال ۲۰۱۸ به این سو هرکدام به اتهام حضور در محور مقاومت و دفاع از حرم حضرت زینب (س) به مدت ۱۲ تا ۱۴ سال محکوم به حبس شده اند.

«اعتصاب تا شهادت» ؛ جمهوری آذربایجان / تایید شده

برخی از اعضای مقاومت اسلامی حسینیون در سال ۱۳۹۸ بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی حاضر شدند

لزوم تداوم حمایت مردمی از این اعتصابات و صد البته پیگیری های دیپلماتیک

حمایت از حاج طالع و یارانش که خواستار تجمع مسالمت آمیز مردم جمهوری آذربایجان در مقابل نهاد ریاست جمهوری این کشورهم شدند حالا اما به مطالبه عمومی در کشور  تبدیل شده و طی روزهای گذشته تجمعات مختلفی در ایران و در حمایت از حاج طالع و یارانش در نقاط مختلف از جمله مقابل سفارت جمهوری آذربایجان که حالا بیش از پیش تحت تاثیر رژیم صهیونیستی قرار گرفته برگزار شده است.

 تجمع اعتراض‌آمیز در مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در اعتراض به توهین به مقدسات و حمایت از حاج طالع باقرزاده

 روایت شبکه سه جمهوری اسلامی ایران  از توهین به مقدسات، حبس اسلامگرایان و اعتصاب غذای حاج طالع باقرزاده

اما نهایتا چیزی که در این بین اهمیت دارد تداوم حمایت مردمی از این اعتصابات و صد البته پیگیری های دیپلماتیک  است که به موجب بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای تحقق نظام اسلامی مبتنی بر "کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توام با مسولیت او در برابر خدا" و "نفی هرگونه سلطه گری و سلطه‌پذیری" سیاست خارجی کشور را بر اساس "معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه ی مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان" تنظیم نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
حسین
۲۳:۴۳ ۰۴ تير ۱۴۰۱
وقتی صدها هزار نفر از همین آذربایجانیهای شیعه از ایروان، قافان، گوروس، قره باغ رانده می شدند، هزاران نفرشان قتل عام می شدند، مساجدشان در ایروان، زنگه زور، باسارکئچر، خان‌کندی شوشا و ... تبدیل به محل پرورش و مذبح خوک می شد، کجا بود این دلسوزی برای مسلمین و حمایت از مستضعفین؟
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۱:۲۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
سکولارهای اران وشروان بدتر از روس ها هستن

چون روس ها موقع اشغال ایران از مرز ارس موقعی که با سه سرباز مرزبان ایرانی درگیر شدن در پل ارس ،بعد شهادت سه سرباز با احترام این سه سرباز و دفن کردن

ولی این سکولارها اران وشروان موقع جنگ با ارمنستان درهمین اواخر ،گوش یک پیرمرد ارمنی بریدن که حاضر به خروج از خانه ش نبود

بنظرم سکولار ها اران و شروان کثیف ترن ک باید خود مردم اران وشروان مسلمان ،اینا و حذف کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
باال علی هرکه درافتاد ور افتاد
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
اون دسته از عزیزانی که فکر می کنند هنوز چیزی به نام اسلام و مسلمان در رژیم جعلی بادکوبه مونده، سخت اشتباه می کنند. در 200 سال گذشته، نواحی اران تحت شدیدترین شست و شوی مغزی علیه اسلام و ایران بوده، و بسیاری از مسلمانان امروزه صرفا اسما مسلمان هستند و هیچ اعتقاد و التزامی به دین مبین اسلام ندارند (متاسفانه سکولار شده اند)
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۰:۱۷ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
و متاسفانه به دلیل غفلت و ضعف و سهل انگاری مسِولین ما طی سی سال اخیر مرزهای بادکوبه و ترکیه تبدیل به مکان امان جاسوسان رژیم صهیونیستی شدند
در صورتی که ما با قرابت فرهنگی میتوانستیم در آنها نفوذ کنیم و آنها را به سمت خود ببریم ولی متاسفانه بدلیل سندرم غافلگیر شدن همیشگی مسولین ما از این فرصت دشمن بهتر استفاده کرد.
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۷:۲۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
خیلی آتیش گرفتین نه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
انگار تو بیشتر آتیش گرفتی بدبخت خود چرون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
آلبانی چه خبر؟ البته برای منافقان درک معنویت هیچ معنایی ندارد و کلا دنیاشون رو شهوت و شکم تشکیل می دهد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
بعد از فروپاشی شوروی سابق، حیدر علی اف با کمک آمریکا حاکم شد و بعد از مرگ او به صورت موروثی پسرش الهام علی اف شد (مثلا) رئیس جمهور!
انتخاباتی نبوده که مردم در آن حق انتخاب داشته باشند وگرنه هرگز چنین کسانی در آذربایجان مسلمان به حکومت نمی رسیدند.
حالا هم این اتفاقات گویای آن است که حوادث مهمی در آذربایجان رخ خواهد داد و عمر حکومت لائیک رو به پایان است. ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
طالع
۲۱:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ما جان یک شیعه را نمیتونیم حفظ کنیم
چطوری میخوایم به امام زمان بگین جان شما را حفظ می کنیم بیا

#شهید نمر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
ما میتوانیم جان شیعه را حفظ، ولی همراهی همه مسلمین برای پیروزی اصلی نیاز است.
#شیخ عیسی قلسم
#شیخ زکزاکی
#شیخ عمار حکیم
#شیخ سید حسن نصرالله
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
علما که از حمله علی اف به قره باغ حمایت میکردن و یارو رو مدافع اسلام معرفی میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
کدوم علما !!!
حرف بی سند و تهمت
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۰۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۲۱:۵۰.ناراحت نشو این یارو ،یا آلبانیایی نشینه یا احمق داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
اشتباهی مثبت دادم. چرت و پرت نگو بابا مفت خور رفیق مریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
انشاالله که کشورهایی که از کشور ایران با همکاری خائنین به وطن از ایران جدا
شده روزی به کشور عزیزمان ایران اسلامی بر می‌گردد و همه با وحدت ودوستی در کنار همدیگر زندگی می کنیم‌.
و آن روز دیر نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
از روسیه پرستا بخواه اینارو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
علیف چیه اقای علیف یه وقت پزشکیان و بقیه پانتورکها ناراحت نشن
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۳۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
این رسم هر ملتیه که علیه نظام و دولت هستن اگر دولت لائیک و بی‌دین باشد مذهبیا بر علیهش به پا می خیزند واکر مذهبی باشد بی دین‌ها پیست دین‌ها بر علیه او هستن ولی خداوند خودش گفته که افراط و تفریط در هر کاری درست نیست پس نظامها باید میانه رو باشند و رفاه و پیشرفت جامعه اولویت باشد نه تعصب و در عین حال به دین ومذهب همه احترام بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۷:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر الهام علی اف ؛ سگ پاچه خوار غربی ها و صهیونیست ها
. باید از جامعه دینداران آذربایجان حمایت کرد. آذری های ایرانی غیرتمندترین و ولایی ترین مردم ایران هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
انشالله نور خدا در دلهای شیعیان تابیدن کنه و آذربایجان از دست لاییک های بی صفت آزاد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
این آرزوت رو به گور میبری مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۱۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
ناشناس۷:۳۷.تو از اقوام الهام علیف و بنیامین نتانیاهو هستی؟؟؟؟؟اونی که آرزوش رو به گور میبره تو و امثال تو هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مقاومت اسلامی آذربایجان؟!!!! عکس حاج قاسم !!!! بوی فتنه دیگری می آید که اینبار روسها هم دشمن ما خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
وهابیت و صهیونیسم کثیف رد پا دارد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
در این مورد هم رد پای صهیونیزم و وهابیت خبیث آشکار است. صهیونیزم و هابیت دو مکتبی که توسط ناپاکان ناپاک زاده ایجاد شدند و به عضو گیری از بین ناپاکان و ناپاک زاده گان ادامه می‌دهند.
France
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
من همون اول گفتم این یارو داعشیه کسی قبول نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
رستاخیزی در جهان اسلام در راه است که جهان را به خود خواهد آورد
ترکیه که و امارات و متهمان فاحشه گری در جهانی که ادعای اسلام دارند و عربستان و بحرین سگان دست آموز آمریکا و اسرائیل که باید این عزت و شرافت را به آنان آموخت و مصر و پاکستان عروسک پا شکسته هستند که باید زیر بال آنان را گرفت تا بیش از این راحت الحلقوم و وارفته نباشند ، فلسطین و لبنان و سوریه طعمه های اسرائیل هستند که باید این طعمه ها را چنان سمی کرد که هر گز طمعکاران هوس خوردن نکنند آذربایجان و افغانستان زخم خوردگان شوروی گذشته و آمریکای کنونی اند که نیازمند بخیه و یا عمل پیوند می باشند
چرا هرکجای جهان اسلام با توطئه سرطان آمریکا و همیارانش گرفتار اند و برخی از مردم به توهم سردرد چین و روسیه و ونزوئلا مغموم اند ؟ یعنی عدم شناخت دشمن واقعی و نفهمی تا این حد ؟ یعنی شستشوی مغزی تا این حد ؟ یعنی کوش به زنگ بودن سربازان بی جیره و مواجب تا این حد ؟
اعراب بادیه نشین که اکنون از برکت نفت خدا دادی که بیت المال مسلمین است و باید شب و روز ثنا گوی نعمت خدا باشند اما رنگ بشر غربی و بی هویت گرفته اند و گاوداری امثال ترامپ شده اند تا با شیرشان سربازان اسرائیلی و داعشی را پروار کنند تا تیشه به ریشه عرب و اسلام و استقلال و شرافت بزنند!!!!!!!!!!!!! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
بزرگترین دشمن مسلمانان ، مسلمانان هستند سر می برند، بمب می گذارند ، تخریب می کنند ، توهین می کنند کجای دنیا به اندازه خاور میانه پیروان یک دین همدییگر را قتل عام می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مسلمانان مسلمانان را نمی کشند بلکه منافقین که از کفار بدارند با دسیسه کافران به جان مسلمانان افتاده‌اند منافقین از کفار بدترند شما چطور داعشی را به عنوان مسلمان به رسمیت می‌شناسی داعشی همان خوارج زمان پیامبرند که در برابر حضرت علی قرآن سرنیزه کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
آنها که به اسم اسلام سر میبرند همگی حرام زاده ودست پرورده اسرائیل کثیف هستند جزو اسلام عریز نیستند از آب گل آلود ود بهر گیری نکن این کار را نفاق میگویند ای ۱۵:۳۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اینکه درست. ولی اینهای دم از مبانی درست در کشورمان دارند نگاهی به ملت خودمون به انحصارت (فقط خودرو رو مثال میزنم) به خیانت ها به نابودی منابع انسانی ومادی کشور نگاه کنند بعد....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
این دو موضوع ربطش چی بود ؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ایران تنها حکومت مذهب شیعه است در جهان که کل دنیا بر علیه ما دست به کار شدند کور خواندنی دستش به سوی ایران دراز کنید دستش از ته قطع میشه وبعد ایران مسول آن است که‌ او را آزاد کند آذربایجان احدی نیست که در برابر شیعه قد علم کنه ما که ملت خبر نداشتم سریع انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
بیا پایین سرمون درد اومد بیا پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
برو قرص بخور لبو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مردم هر کشوری باید خود تکلیف حکومت‌ها را تعیین کنند ما باید با کشورهای اسلامی تعامل کنیم بلی اگر حکومت‌ها در مسیر ملت خود باشند ما باید با آنها بیشتر نزدیک باشیم و در دیپلماسی حکومتهای منحرف را راهنمایی کنیم و مراقب رفتارشان باشیم ولی هر حکومتی نماینده ملت آن کشور است اگر اینگونه فکر کنیم که حکومت‌ها ظالمند و نباید با آنها رابطه داشته باشیم عملا کشورهای اسلامی را از خود رانده و آنها را به طرف دشمنان خود هدایت خواهیم کرد مثلاً همین آذر بایجان که دومین کشور شیعه است روابطش با اسراییل تنگاتنگ شده و کشوری ضد ما خواهد شد باید مردم آن کشور را هدایت کنیم تا خود تکلیفشان را با حکومت روشن کنند وحکومتی مردمی و مسلمان غیر لاییک را سر کار آورند ما باید روابطمان را با مردم آنجا نزدیکتر کنیم بنابر این اگر غیر از این باشه تمام کشورهای همسایه با ما هیچ رابطه‌ای نباید داشته باشند مثلاً کشورهای جنوبی همه یا سرسپرده آمریکا هستند یا رابطه نزدیک با رژیم صهیونیستی و آمریکا دارند بعضی‌ها مثل شاه مخلوع با کودتا ودسیسه و یا حمایت آمریکا روی کار آمدن یا از ترس ازدست دادن حکومت با آنها رابطه دارند ویا عوامل حکومت دست نشانده و جیره خوار آمریکا هستند در کشور خودمان هم از این افراد داشته و اکنون هم داریم ویکی از مشکلات بزرگ کشورهاست که حتی حکومت‌ها ی مردمی هم نمی‌توانند با آنها کاری کنند عوامل فتنه در کشور خودمان کشورهای شمالی هم که تا حدودی مستقلند ولی توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا با اسلام هراسی سعی می‌کنند به ما نزدیک نشوند کشورهای شرقی که افغانستان مظلوم از چاله به چاه افتاده در دست حکومتی تا شناخته و دو چهره افتاده که خطرناکتر از داعشه و وضعیتی خطر ناک دارد وهویت اسلامی دارد و عملکردی تا کنون مذبوحانه که نزدیکی با آن خیلی محطاتانه باید باشد پاکستان هم عوامل سیا در دولت نفوذ دارند ولی مردمی آگاه و هوشیار دارد کشورهای غربی هم ترکیه وعراق هستند که ترکیه عضو ناتو و دولتی غربگرا دارد عراق که کشوریست با ما تعامل نزدیک دارد ولی یه علت جنگ تحمیلی عده ای از آنها هنوز کینه جنگ را دارند وبا ما سر ناسازی دارند و حکام کردستان هم که از قدیم دست نشانده آمریکا بوده و هستند و جنگ داعش وحمایت حاج قاسم را فراموش کردند باز هم در خط آمریکا و اسرائیل هستند و تذکرات مشفقانه ایران را توجه ندارند و در منطقه اجازه حضور عوامل اسراییلی را می‌دهند بنابر‌این باید با آنها وحتی عوامل داخلی خودمان فعلآ باید تعامل کرد تا بصیرت ملتها افزایش یابد نگاه کنید به داخل خودمان اینهمه رهبر بزرگوار تذکر میده و دعوت به بصیرت می‌کنه و اعلام کرده بارها و بارها که آمریکا قابل اعتماد نیست ولی حتی وزرا و روسای جمهور گوش ندادن و پناهشان کدخدا و گفتگوی تمدن‌ها بود کسانیکه در داخل کشور تاب و تحمل انتقاد را ندارند دم از گفتگوی تمدن‌ها زدند اینها کسانی بودند که دولتهای هشت ساله را عهده‌دار بودند علی رغم کوتاه آمدن در برابر دشمن در همان دورانها کشور ما. تهدید به جنگ وحتی محور شرارت خواندن تا کی اینها سر عقل می‌آیند خدا می‌داند امام بزرگوار بارها فرمودند دشمن اگر در برابرش یه قدم عقب بگذاری او ده قدم جلو می‌آید مثل سگی که در برابرش فرار کنی یا عقب بنشینی تورا تعقیب و حمله میکند ایکاش آنهایی که خودی هستند ودلشان با انقلاب است دست از لجاجت بردارند و گوش به حرف رهبری بدهند واز گذشته درس بگیرند و بصیرت داشته باشند که در پازل دشمن بازی نکنند زیرا دشمن روی همینها سرمایه گذاری می‌کنه دویست و چهل شبکه فارسی زبان برای چه راه انداخته‌اند برای فریب ما ولی ما ایرانی با هوشیم نباید با مشکلاتی که در داخل داریم خود را بازیچه اونها قرار دهیم و به همدیگر بتازیم ما مردم دوران مصدق نیستیم که پشت سر شعبان بی مخ ها جاوید شاه راه بندازیم ضمن اینکه با عوامل نفوذی که ممکنه چهره خود را بزک کرده و گرگهای درلباس میش هستند برخورد کنیم و انشاالله همینطور که در بسیاری از علوم و صنایع پیشرف کردیم در جنگ اقتصادی هم با دشمن بیرونی و عوامل داخلی دلال‌های ارزی وطلا ومحتکران وگرانفروشان وقاچاقچی ها مبارزه کرده و بزرگترین قدرت منطقه شویم تا خدای نا کرده کشوری معروف به گاو شیرده نشویم زیرا اهانت و تحقیر سزاوار وشایسته مردمی فدا کار و صبور ایران و ایرانی نیست زیرا ایرانی باغیرت و متمدن باید ناخالصی های درون خود را پاکسازی کند وکسانی که رگ ایرانی ندارند و نام ایرانی را یدک می‌کشند در ایران جایگاهی ندارند ایرانی با غیرت یعنی حاج قاسمها و تهرانی مقدمها حججی ها احمدی روشنها ووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
جان شما حال پاینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
قرص برای اینها فایده ای نداره این قماش تا اخر عمر ازشنیدن حرف حق سردرد می گیرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
شکم که سیر باشه مردم اینجوری میشوند از صبح تا شب سگ دو بزن شب هیچی نداری بفکر دین واین جور جیزها نیستیم بخدا امروز یه هندونه خاستم بگیرم شد ۴۵هزارتومان پشیمون شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ای کاش شما وطن فروشها تکلیف خودتان را با خودتان روشن می کردید و از این همه تناقض گویی دست بر می داشتید وقتی در ایران عده ای به حق یا ناحق اعتراض می کنند از نظر شما از بدبختی و بیچارگی و گشنگی است ولی وقتی در آمریکا و اروپا و هر کشور خارجی دیگر مثل جمهوری آذربایجان مردم اعتراض می کنند از سیری شکم است نفرین بر اینهمه حقارت و وطن فروشی و کینه ورزی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
یا هندوانه که برداشتی خبلی بزرگ بوده یا طرف گران فروش بیا شهر ما هندوانه کیلوی ۲۵۰۰ تومان باور کن
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
داداش هندونه ۲۵۰۰ تومنه بهت انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ای داداش ش ش ش .....ای.ی.ی
Iran (Islamic Republic of)
امیرعلی
۲۲:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تو شرایطی که شیعیان مثل آب خوردن می کشن شما فکر هندونه ای؟؟
خوشا غیرت.
چقدر ملت ما بدبخت هستن که شکمشون از همه چی براشون بیشتر مهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
وطن فروش توی ذات کثیف متحجرین و عقب مانده های ذهنی مثل تو هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
وطن فروش بعضی از کسانی هستن که پاسخ دادن
اینکه همه چی گرون شده نمیشه خرید یه واقعیت است ولی برخی های از چند جا حقوق میگیرن به ناحق و میگن کشور گل و بلبل است بریم مشکلات کشورهای دیگه را حل کنیم جمع کنید این مزخرف ها را یه کیلو میوه نمی تونیم بخرم به فکر مردم کشورهای دیگه هستین!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
ناشناس 22:47 ملت ما شکم پرست نیستند شما اینقدر بدبخت شدید که حتی نمیتونید روزی عامیانه مردم را تامین کنید که مردم به این وضعیت افتادند بعد طلبکار هم میشوید؟!
فقر که از در وارد شود دین از در دیگر خارج میشود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
از این به بعد خواست هندوانه بخره از شما اجازه میگیره پیغمبر خدا(استغفرالله)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
باید سرزمین غصب شده ی آران و شروان شاهان به ایران برگردانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
سرزمین آران به مام‌میهن برگردانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
یاشاسین شیعه آذربایجان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
جمهوری آذربایجان بجای اینکه پروندش دست سپاه قدس باشه،دست یه مشت آدم مشکوکه ک بنظرم تمامی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
جمهوری اسلامی حداقل شیعیان و مسلمانان مظلوم اطراف خود را باید دریابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
آذربایجان را به مام وطن برگردانید. تا مردمشان از ظلم و ستم رها شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تا ازگرسنگی وگرونی بمیرند پراید را۲۰۰وپژو را۵۰۰تومن خرید کنند شکمشون سیر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
در پاسخ به ۱۳:۰۳۲۸ خرداد ۱۴۰۱

فعلا که زنده ای و زیادی داری خودت را جر می دی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
بهات موافقم خیلی....... داده فکر نکنم دیگه درست بشه ه
Iran (Islamic Republic of)
کورش
۰۷:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
اونی که الان از شدت آتیش گرفتن داره حر میخوره اون نیست بلکه تویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
رژیم صهیونیستی با پول وهابی خیلی سریع داره کل کشورهای اسلامی رو علیه اسلام و ایران آماده میکنه
اونایی که میگن در امور کشورها دخالت نکنید، باید بدانید که صهیونیست ها قلب اسلام(شیعه) رو هدف گرفته و وقتی که با ایران وارد جنگ بشه تر و خشک باهم میسوزه یعنی شما کافران مسلمان نما هم در امان نخواهید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
کاش یک جو از این غیرت و تعصب که این ها درباره خداوند متعال و ائمه معصومین دارند در وجود بعضی ها باشد. طرف میگه به خاطر توهین اعتصاب غذا کرده و تا شهادت هم پیش می رود بعد بعضی ها در داخل (منظورم در درجه اول خود مردم است) خودشان خودجوش به خداوند و معصومین توهین و بی اعتنایی می کنند. بالاخره وقتی قدر یک چیزهایی رو ندانیم بدجور چوب میخوریم! مرگ همیشه برای همسایه نیست بالاخره یک روزی شامل حال ما هم می شود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
دولت فعلی آذربایجان مثل دولت پهلوی عروسکی خیمه شب باز در دست صاحبانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
فعلا که شما عروسک خیمه شب بازی روسیه وچین هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز 12:28 چرا شما تفگ آماده شلیک غرب را که بیش از 100 سال در حال کشتار مردم و منافع و شرافت و استقلال و دیانت و انسانیت جهان اسلام هستند نمی بینید .
فکر نمی کنید که عروسک ملوس اما بی عقل و. درک غرب شمایید که با وجود تحریم و جنایت های بیشمار آنان شما ها هنور لبخند به لب دارید!!! توجه به روسیه و چین نه تنها اخم به غرب جنایتکار است و نشان دهنده زنده بودن و عقلانیت است بلکه راه چاره ای برای نجات شما گد ا گشنگان غرب گدا می باشد تا از زور تحریم آنان جان و ناموس و شرافت و ملک و استقلال از دست ندهید . شما چرا معامله با شیطان بزرگ را مباح می دانید ولی تجارت با شرق را حرام می دانید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
در پاسخ به ناشناس ۱۲:۲۸۲۸ خرداد ۱۴۰۱
فعلا شما تابعیت خودتان را اعلام بفرمایید ببینیم از کجا داری مزد می گیری برای این چرندیاتتان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
تو که مردم ایران رو عروسک خیمه شب بازی روسیه و چین می‌خوانی بهت میگم تو از ایرانی‌های اصیل قاجاری البته از نوع وطن فروش بی غیرت که مملکت را سالها به قهقرا بردید تو از نسل شعبان بی مخهایی هستی که با دلارهای آمریکایی حکومت ملی مصدق را سرنگون کردند واسم رمزشان از رادیو بی بی سی لندن صادر شد ولی بدانید که اینبار کور خواندید در این مملکت میلیونها حاج قاسم حضور دارند که در صورت صدور فرمان رهبر ریشه شما را خواهند کند که ایرانی خالص و عاری از خیانتکار ودزد وقاچاقچی حکومت را به صاحبش امام زمان تحویل دهد خود را اصلاح کنید و بدانید همان‌گونه که کودکان این مرز و بوم با سرود سلام فرمانده تن مستکبران ومعاندین را به لرزه درآورد شما را هم اصلاح خواهد کرد ومصداق سوره مبارکه فتح خواهید شد برو و سوره فتح را مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
از ارباب پوتین و ارباب چین اجازه گرفتی داری صحبت میکنی ناراحت نشن یه وقت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
پس عروسک خیمه شب بازی امریکا واسرائیل باشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
و جمهوری اسلامی همچنان غافل از دشمنیهای دولت باکو و پیاده نظامش (پانترکها)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
جمهوری اسلامی غافل نیست اما چرا گره ای را که با دست می توان باز کرد با دندان باز کنیم؟ چرا تا راه انسانی و صلح هست جنگ را ترجیح دهیم در موقعیتی که گرگها از هر طرف آماده حمله هستند ؟ مگر با یک دست چند هندوانه می توان بر داشت ؟ مگر راه صلح و آرامش همیشه تاثیر گذار تر و با دوامتر از جنگ و خونریزی نیست ؟ مگر این آرزوی اسرائیل و آمریکا و دشمنان نیست که برای نابودی و یا تضعیف ایران هر روز بهانه ها و نقشه ها می ریزند ، این تله های استعمار و استکبار را باید مردم و حاکمان منطقه بهتر بشناسند و برای دستمال قیصری را به آتش نکشند ، یعنی که باید مهم ومهمتر را از هم باز شناسیم و احساسی عمل نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
والا حداقل اینه که اونها رو راست اعتقادشون رو فریاد میزنند . اما تو مملکت ایران برای مردم از دین و وطن و ناموس سخنرانی میکنند بعد چون به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند . اگر بیل زنید باغچه خودتون رو بیل بزنید .............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
گيريم كه اين كار رو يه عده اي انجام بدن! به شك اينا همون منافقاني هستند كه در لباس اسلام و شيعه، تيشه به ريشه دين اسلام و اعتقادات ميزنند!
خودمون سعي كنيم در دين مان، ثابت قدم باشيم و دستوراتي كه خدا، رسول اكرم(ص) و اهل بيت راضي هستند تو زندگي داشته باشيم!!!

«یا الله یا رحمان یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
بیل زن خوبی هستیم که کل جهان در صف مقابل ما ایستاده اند و امثال شما سنگ اندازی می کنید ! اگر اجازه دهید و تحمل کنید چنان چاه و گوری برایتان خواهیم کند که آرزوی مرگ کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا خطاهای افراد را به حساب دین خرج می‌کنید بصیرت برای چیست قد تبین الرشد من الغی
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۰۷:۴۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
تو در اندازه این حرف ها نیستی که چاه و گوری برامون بسازی دوزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
حکام جمهوری آذربایجان باید بدانند که در طول تاریخ بشر خیلی بزرگتر از آنها خواستند با خدا بجنگند اما چنان نابود شدند که گویا از اول وجود نداشته اند ، این فرصت هایی که خداوند قادر متعال به دشمنانش می دهد نباید موجب غرور شود که براساس حکمت بالغه مقام ربوبیت است نه چیز دیگر و نباید تصور کنند که خداوند بزرگ قادر نیست در چشم بهم زدنی آنها را نابود سازد ما نابودی دشمنان خدا را فراوان هم در تاریخ خوانده ایم و هم با چشمان خود دیده ایم و کسی تصور نکند صدام و قزافی و حتی شوروی سابق را آمریکا نابود کرد که هر چند ظاهر بینان اینگونه تصور کنند اما حقیقت چیز دیگری است و ان شاالله نابودی اسرائیل و آمریکا را هم با چشمان خود خواهیم دید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
فعلا که تو و امثال داری نابود میشی برو به صف مرغ و نونت برس دوزاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
به موجب بند ۱۶ اصل سوم قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای تحقق نظام اسلامی مبتنی بر "کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توام با مسولیت او در برابر خدا" و "نفی هرگونه سلطه گری و سلطه‌پذیری" سیاست خارجی کشور را بر اساس "معیارهای اسلام، تعهد برادرانه نسبت به همه ی مسلمانان و حمایت بی دریغ از مستضعفان جهان" تنظیم نماید.
این جمله یعنی چی؟ آیا ایران فقط برای مردم ایران است یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
این تفسیری که شما از قانون دارید حماقت است نه قانون مداری که از اساس منکر هستید مگر برای خر کردن نادانان و ترویج خشونت و احساسات بر تعقل و مصلحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام.خیلی عجیبه که تازه این خبر منتشر شده و فردی مثل من که به اخبار داخلی توجه و اعتماد داره و سراغ رسانه های معاند نمیره جای شگفتی و ناراحتی هست که چرا دیر به این موضوع مهم پرداخته شده و اطلاع رسانی عمومی نشده...لطفا اخبار و تحلیل های همه جانبه با توجه به وضعیت این جغرافیا قبل از جدایی از سرزمین مادری و پس از الحاق و بعد از استقلال رو داشته باشید تا خوانندگان تون متوجه بشند اصل قضیه چیه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خاکی از وطن رفته فرزند وطن رفته اما باز هم امیدواریم که روی خوش و آرامش را ببینند نااهلان راتادیب کنند
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۷:۴۳ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
این آرزوت رو به گور خواهی برد و میبری مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه وهابیت و رژیم صهیونیستی رو در کل جهان و خداوند عقل درستی به رهبران جهان بدهد که از این دو فرقه منحوس طرفداری نکنند و هر چه زودتر این مظلومان آزاد شوند
Iran (Islamic Republic of)
Mfg
۱۰:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اگه می خواهید یک کشور دیگر را اصلاح کنید اول برید خودتان را اصلاح کنید سه سال است پول ما را تو بورس خوردند برید تو تهران دزدان را جمع کنید تا اینکه به فکر اسلام در آذربایجان باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
جمله آخر داره میگه دولت نسبت به مستضعفان جهان مسئوله اما نسبت به مردم ایران هیچ مسئولیتی قانونی بر گردنش نیست
ما نه کرامت داریم در کشور خودمان با این قیمت های نجومی نه عزتی در دنیا با این دخالت ها در امور کشورهای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
بورس هم از مواردي كه واقعا بايد بهش سر و سامان بدن!!!
شاخص رو دارند الكي مثبت ميكنند الي اينكه سهاممون مثبت بشه!!

#شاخص سازي رو خوب بلدن نامردا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
پولت که از پارو بالا میرفت ، به زور گرفتند ؟
یکی می گوید چرا اخبار را نمی گویید و یا دیر می گویید ، دیگری در فکر جنگ افروزی و اصلاح جهان است و یکی هم در فکر اصلاح نخاله هایی است که خود را لای زر ناب پنهان کرداند ؟ خدایی خود این همه تناقض را جمع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز 11:08 جمله آخرت اعتراف می کنی که نه مال دنیا داری ( گدا گشنه ) و نه کرامت ( عزت و شرافت و شخصیت ) داری با این جمله در حال گزاش دادن به دشمنان خود هستی تا بیشتر بخندند و یا اسخوانی برایت پرت کنند ؟ و یا خدای ناکرده خود ازاری ( مازوخیسم ) دارید ؟ در هر حال حتما به روانپزشک مراجعه کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
جناب آقای رئیسی و امیرعبدالهیان باید در مورد میز تصمیم گیر در رابطه با مسئله آذربایجان عزیز تجدید نظر جدی بفرمایند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
بحرین و باکو خاک اسلام و ایران است نه خاک وهابیها و اسرائیلها هر سرزمینی که از ایران جدا شد اسرائیل حیاط خلوت خودشون کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
5 تا ضد ایرانی که دیسلایک زدن اگه این وب سایت برای من بود آی پی شون پیدا میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اسلام دنبال خاک نیست اسلام دنبال برداشتن مرزها بین مسلمانان است تا جهان اسلام بر دنیا مسلط واخکام ناب اسلام توسط صاحب الزمان ناجی بشریت ساعی وجاری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
چه کنیم با این غم هههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
چه کنم کار انسان های بی دست و پا است . خدا انسان را عقل و فکر داده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام بر مجاهدان راه حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
کاسه داغتر از آش نباشید شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
شما دین داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
قبل از اینکه دین داشته باشیم ایرانی باید باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
آذربایجان خاک ماست چه کاسه ای چه کشکی بچه جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
شما هم نخود هر آشی نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
دوست گرامی 11:09 ایرانی بودن من دست ما نیست مانند گوساله ای که در ایران متولد می شود ، اما دین داری که باور من است ناشی از تعقل و تفکر است که فقط مخصوص انسان است و در اختیار شخص است پس نشان دهیم که انسان هستیم بعد مسلمان و بعد ایرانی ، و درک این موضوع سنگین نیاز مند درک و فهم انسانی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۱۱:۰۹ که نوشتی قبل از اینکه دین داشته باشیم باید ایرانی باشیم !!! مطمئن باش اگه کشوری به ایران حمله کنه تو و امثال تو ایرانی بودن یادشون میره و در سوراخ موش قایم میشن.
و همونها که دین دارند از ایران دفاع خواهند کرد. درست مثل ۸ سال دفاع در برابر صدام خبیث
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
دوستانی که نسبت به مقدم بودن ایرانی بودن بر دین اعتراض دارند بروند تاریخ اسلام را بخوانند که پیامبر هیچ وقت به کشورش پشت نکرد هیچ وقت به ضرر مردم کشورش کاری نکرد و اینکه در دفاع مقدس هم مسیحیان و زرتشتیان وقتی در کنار مسلمانان میجنگیدند و میگفتند ایران برای ما هم هست اونایی که ادعا میکنند فقط مسلمانان از این کشور دفاع میکنند موقع جنگ جواب دهند پس آن موقع و آن تاریخ چه شد؟ در همه ادیان ترسو داریم و شجاع اما چیزی که یک کشور را میسازد همه مردمان آن هستند نه دین آن مردم نه دین آن کشور حواسمان باشد آدرس غلط به ما ندهند با دین میشود که یک کشور را تجزیه کرد اما با ملی گرایی نه!!!!!
#در_زمین_دشمن_بازی_نکنیم
#زنده_باد_ایران
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۰۹:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
جمهوری باکو با ایران و آذربایجان ما نزدیکی فرهنگی و تاریخی و مذهبی و نژادی بسیاری دارد و با ما ایرانیان برادر و خواهرند چون در همین دویست سال پیش جزیی از آذربایجان ایران بود که توسط روسیه زمان قاجار جدا شد ولی متاسفانه بدلیل غفلت مسولین فرهنگی ما نزدیک به سی سال است که دست صهیونیسم اسراییل و پانترکسیم ترکیه افتاده هرگز نباید بگذارند برای بیشتر از این ما تبدیل به تهدید شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
انشاالله روزی برداشتن مرزهای کشورهای اسلامی و برادری و دوستی نه کشورگشایی وجنگ افکار اسلامی دنبال خاک نیست دنبال یکپارچگی و وحدت مسلمین است که اسلامی مقتدر داشته باشیم تا احدی جرات اهانت به مسلمین را نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
انشاالله برگشت جمهوری آذربایجان به آغوش وطنم ایران و اخراج صهیونیست و وهابی و دشمنان شیعیان از آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر سعودی
آذربایجان باید تنبیه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
جمهوری اذربایجان باید تبدیل به جمهوری اسلامی اذربایجان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
مطمئن باش این آرزو رو به گور میبری
France
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
مگه تو اذربایجان انتخابات نمیشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
اره دیگه خودشون رای دادن به اونا مثل ما که خودمون رای دادیم به رئیسی همون طور که الهام علی اف شده رئیس جمهور !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
رای گیری یعنی جمهوری اما اسامی هم باشد
مردم آذر بایجان رای دادند اما مگر ما هم رای ندادیم به بنی صدر و یا حسن روحانی ؟ نتیجه رای اکثریت همیشه مساوی با بهترین تصمیم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
وقتی ملتی به ندای رهبر خود بی توجه شود از دل آن دولتی غربگرا بیرون می‌آید و کشور ضرر میکند البته آذر بایجان باید مردمش آگاه شود تا تکلیف خودش را با حکومت مشخص کند ما باید مردم خودرا که با بی بی سی تحریم میشوند و آمریکا را هنوز قبله آمال خود قرار داده اند و یا کسانی رو که فریب سلطنت طلبها ی بدبخت رو می‌خورند و در حال پاکنشوت دادن پهلوی هستند و جوانانی که آن دوران رو ندیده اند فریب می‌دهند مراقبت کنیم و درون کشور را با گفتن واقعیت‌های تاریخی آشنا کنیم تا جای قاتل و مقتول را عوض نکنند و یه خورد جوانان بدهند و کسانی را که در داخل مشغول لجن پراکنی هستند دستگیر و محاکمه علنی کنند تا آنها رسوا شوند بصیرت و آگاهی حق مردم بخصوص جوانان تا آگاه است تا در دام آنها نیافتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
رای کجا بود؟؟؟
بعد از فروپاشی شوروی سابق، حیدر علی اف با کمک آمریکا حاکم شد و بعد از مرگ او پسرش الهام علی اف شد (مثلا) رئیس جمهور!
انتخاباتی نبوده که مردم در آن حق انتخاب داشته باشند وگرنه هرگز چنین کسانی در آذربایجان مسلمان به حکومت نمی رسیدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
به امید هلاکت عوامل رژیم صهیونیستی بدست خودشون ، مقاومت مقاومت مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ایشالله آزادی شیعیان جمهوری آذربایجان از دست حکام صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
یزد
۰۷:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۰۷:۳۴ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
زیاد خواب میبینی انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
به زودی زود
آخرین اخبار