رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به ایمنی و هویت بناهای شهری امری الزامی بوده و لازم است برای آن معیاری تعیین شود تا آن را سنجش کنیم.

محمد نورصالحی امروز در آئین اختتامیه اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان که در سالن همایش مرکز تجاری سیتی سنتر برگزار شد، گفت: لازم است که با پایدار کردن ساختمان‌های جدید، بخش‌های تاریخی شهر نیز باید حفظ شود تا صاحبان و ساکنان پیشین این بافت‌ها به آن بازگردند.

در ۲۰ سال گذشته اجلاس‌هایی از این دست در همه شهر‌ها برگزار شده است که نشان دهنده علاقه به همکاری و هم‌افزایی در این موضوعات است، قانون‌گذاران و طراحان باید همراه باشند تا نتیجه خوبی را شاهد باشیم چرا که مردم انتظار ساخت شهر بهتر دارند و پس از گذشت زمان ممکن است به این باور برسند که چنین اتفاقی نیفتاده است.

به گفته او ساختمان پایدار، شهر پایدار، ساختمان ایمن، شهر ایمن و نمای ساختمان، هویت شهر من باید مد نظر قرار گیرد و در شهر اصفهان باید بررسی کنیم، توسعه شهر و ساخت و ساز‌های سال‌های گذشته توانسته ارزش‌های گذشتگان را انتقال دهد و یا به آن آسیب زده است.

نورصالحی می‌گوید: حفظ بخش‌های تاریخی شهر با پایدار کردن ساختمان‌های جدید، امکان دارد که ضروری است صاحبان و ساکنان این بافت‌ها نیز با توجه به ایمنی و هویت بنا‌های شهری به آن بازگشته و در آن زندگی کنند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بار‌ها برای نما و سیمای شهر اصفهان مشاورانی انتخاب شد، اما طرح‌های تهیه شده واقع‌بینانه نبود به همین دلیل هیچیک از این طرح‌های عملی نشد، همچنین ورودی‌های شهر اصفهان نیز هویت متناسب با شهر ندارد که این موضوع قابل پیگیری است و نتایج خوبی خواهد داشت.

نخستین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان و مجتمع رسانه‌ای راه و ساختمان (صما)، با هدف تمرکز بر مؤلفه پایداری در روند ساخت و ساز ساختمان‌ها به مدت ۲ روز در مرکز تجاری سیتی سنتر اصفهان بر پا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.