معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: مشروعیت حقوق شهروندی در ایران وجود ندارد و ساز و کاری برای حضور شهروندان در تصمیم گیری و انتخاب پیش بینی نشده است.

وحید مهدویان امروز در اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان درمورد قانون، شهر و تمدن سه همراه دیرینه هستند، گفت: قوانین و مقررات معماری در توسعه شهرها، تبدیل انسان‌های شهر نشین به شهروندان، بالابردن کیفیت محیط شهری و … تأثیر بسزایی دارند.

اومی گوید: در دوران معاصر با توجه به نقش دولت مرکزی و نقش مستقیم وزارت راه و شهرسازی بیش از ۱۰۰ آئین نامه، شیوه نامه و طرح در حوزه ساختمان تصویب و اجرایی شده است که هدف همه این‌ها ارتقاء امنیت و کیفیت زندگی اجتماعی انسان‌ها است.

به گفته مهدویان آنچه از اجرای این قوانین از ابتدا تاکنون مشهود است حاکی از این است که مهندسان و سازندگان بزرگترین بهره بردار این مقررات هستند و مسئولیت بیشتری را در این زمینه بر عهده دارند، این در حالی است که متأسفانه مشروعیت حقوق شهروندی در ایران وجود ندارد و ساز و کاری برای ظهور شهروندان در تصمیم گیری و انتخاب پیش بینی نشده و از این رو مهندسان در این زمینه نقش زیادی ندارد و این اجلاس در راستای تقویت حضور مردم هدف گذاری کرده است.

او به بازنگری طرح جامع شهر اصفهان پرداخت وگفت: در این برنامه بازیگران شهر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تدوین برنامه سهیم خواهند بود، همچنین این برنامه بر ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی هم تاکید دارد.

معاون شهرسازی و و معماری شهرداری اصفهان گفت: بازنگری طرح جامع شهر اصفهان در اداره کل راه و شهرسازی تصویب شده است ودر صورت تائید شورای عالی معماری و شهرسازی مبنی بر اینکه شهرداری اصفهان به عنوان مجری فاز دوم طرح جامع مشخص شود شاهد رویکرد‌های خوبی خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.