رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: سیستم ما از سلامت اداری برخوردار است و در آینده با پاکدستی آن را تحویل می‌دهیم و پیشگیری را بر مچ گیری و برخورد ترجیح می‌دهیم، اما با متخلفان قاطعانه برخورد می‌کنیم.

مجتبی دهقان پور در نشست شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امروزه گندم یک کالای استراتژیک راهبردی است و نقش پرنگی را در اقتصاد بین الملل دارد که با فضای هم افزایی که بین بخش‌های امنیتی و جهاد کشاورزی وجود دارد، مدیریت خوبی به منظور جلوگیری از احتکار، خرید و فروش گندم خارج از شبکه انجام شده است.

او گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۲۷۰ هزار تن گندم در فارس به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هر چه برداشت گندم از مناطق جنوبی به مناطق میان‌بند و شمالی می‌رسد فعالیت دلالان برای خرید گندم بیشتر می‌شود.

او به کاهش بارندگی در فارس، عدم رهاسازی حقابه سد درودزن و بروز سرمازدگی در مناطق میان‌بند و شمالی فارس اشاره و گفت: علی رغم این مسائل امسال در جنوب فارس میزان عملکرد گندم در واحد سطح ۳۴ درصد افزایش داشته است که این مهم با همت کارشناسان و حضور مستمر آنان در مزارع محقق شد.

به گفته دهقان پور، استان فارس رتبه سوم از نظر خرید مرغ مازاد در کشور دارد و تاکنون حدود ۱۵۵۰تن مرغ مازاد از مرغداران خریداری شده است.

رتبه اول فارس در پرداخت تسهیلات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: این استان ۳۸۰ میلیارد تومان تهسیلات بند الف تبصره ۱۸ برای سرمایه در گردش و ثابت واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی پرداخت کرده است که با این میزان رتبه نخست پرداخت در کشور را کسب کرده ایم.

این مقام مسئول گفت: برای طرح تسهیلات در قالب سرمایه در گردش که اخیرا به بانک کشاورزی ابلاغ شد، بالغ بر ۲۵هزار نفر ثبت نام کردند که از این نظر رتبه اول داریم.

تهیه طرح هوشمند سازی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: طرح هوشمندسازی کشاورزی تهیه شده است که با اجرای طرح مذکور؛ این سازمان می‌تواند به عنوان مرکز کنترل و فرماندهی برای دستگاه‌های مرتبط با تولید و اقتصاد باشد، برای اجرای این طرح نیازمند سه میلیارد تومان حمایت مالی هستیم.

دهقان پور گفت: وزارت جهاد کشاورزی در طرح مدیریت یکپارچه تولید، عرضه و بازار و همچنین مردمی سازی یارانه‌ها خوب درخشید. طرح تمرکز وظایف و اختیارات در حوزه جهاد کشاورزی، طرح بزرگ و تجربه جدید بود که در سطح کشور و استان فارس شکل گرفت، اما یک فضای آرام در بازار شب عید حاکم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس ارزیابی‌ها و نظر استاندار محترم، این سازمان وضعیت مطلوبی را داشت به نوعی در خیلی از گفته‌های مسئولین به عنوان یکی از سازمان‌های تراز اول نقش آفرینی داشت و این نقش آفرینی حاصل تلاش و زحمت همه همکاران است.

دهقان پور گفت: مردمی سازی یارانه‌ها از اقدامات خوب وزارت جهاد کشاورزی است و از دید خیلی از افراد وزارت جهاد کشاورزی، مهمترین وزارتخانه در حوزه اقتصاد و تامین غذای مردم است، در طرح مردمی سازی یارانه‌ها یک تبلیغات سیاسی راه افتاد و ما شاهد پروژه‌های مثبتی از این طرح بودیم و هیچ کمبودی را در هیچ کالای اساسی نداشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.