پلیس فتا اذربایجان غربی:

کلاهبرداری با ترفند مامور قلابی پست

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری به روش ارسال ابلاغیه قضایی با ترفند مامور پست باشند.

سرهنگ اکبر نصرتی گفت: اخیرا مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با تصویر پروفایل اداره پست در شبکه واتساپ به شهروندان مبنی بر اینکه بنده مامور پست هستم و با توجه به اینکه نتوانستم آدرس منزل شما را پیدا کنم، مجبور به ارسال پیامک شدم.

وی گفت: در این ترفند با ارسال کد پیگیری در متن پیامک به کاربر اعلام می‌شود که برای شما ابلاغیه قضایی صادر شده و با توجه به اینکه ابلاغیه آخر است، باید از طریق اپلیکیشنی که برای او ارسال می‌شود، پیگیر موضوع شود که بلافاصله پس از نصب آن، بدافزاری بر روی گوشی نصب شده و اطلاعات افراد به سرقت برده می‌شود.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای مشاهده ابلاغیه قضایی باید از طریق سامانه قوه قضاییه اقدام شود، به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی ارسالی برای مشاهده ابلاغیه استفاده نکنید، زیرا اینگونه اقدامات ترفندی در برای کلاهبرداری است.

سرهنگ نصرتی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی بامراجعه حضوری به پلیس فتا ویا استفاده ازسایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.