رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی:

امسال باید ۵۱ هزار میلیارد تومان سرمایه در آذربایجان‌غربی جذب شود

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه همه نهاد‌های اقتصادی استان برای رسیدن به هدف گذاری ۸.۴ درصدی رشد اقتصادی طی امسال گفت: برای رسیدن به این هدف امسال باید ۵۱ هزار میلیارد تومان سرمایه در استان جذب شود.

حسین سپهری در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال آذربایجان غربی گفت: این سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات باید صورت گیرد تا بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم و برای این امر، کار جهادی همه بخش‌ها و مدیران با همراهی بخش خصوصی بسیار ضروری است.

او می گوید: ما مدیران دستگاه‌های اجرایی باید زیرساخت‌ها را آماده کنیم تا بخش خصوصی در آذربایجان غربی سرمایه گذاری کند و بتوانیم با این سرمایه گذاری به سمت اشتغال پایدار حرکت کنیم.

سپهری گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به سمت ایجاد زیرساخت‌های اشتغال پایدار در آذربایجان غربی حرکت کنند و در این زمینه، ایجاد زمینه و رغبت در بخش خصوصی و سرمایه گذاران بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی می گوید: متاسفانه وضعیت اشتغال در استان، قابل قبول نیست و ما طبق برآورد سال گذشته در رده‌های پایین جدول اشتغال کشور قرار داریم که برای بهبود این روند، باید تمام تلاش خود را بکار گیریم و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

سپهری گفت: مشکل اصلی در این خصوص نیز به نبود برنامه جامع و مدون اشتغال در آذربایجان غربی برمی‌گردد چرا که در سال‌های گذشته هیچ قدمی در این خصوص برداشته نشده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مربوط به بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال گذشته فقط ۵۰ میلیارد تومان در استان تحقق یافته است، گفت: باقی مانده تسهیلات مربوط به این بند باید تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ که آخرین روز تیر امسال است، تحقق یابد که کار بسیار دشواری است.

حسین آبتن گفت: باید همه دستگاه‌های مسوول در این زمینه طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر اقدام به جذب این تسهیلات و پرداخت آن به طرح‌های مشمول می‌کردند، ولی این امر متاسفانه صورت نگرفته است.

او می گوید: یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه، همکاری نکردن بانک‌ها در اعطای تسهیلات به صاحبان طرح‌های مصوب در کمیته‌های شهرستانی و استانی بود بطوریکه طرح مصوب در این کمیته‌ها، بعد از بررسی ۱۵ روزه عودت داده می‌شد و عملا تسهیلاتی به این طرح@ها ارائه نمی‌شد در حالیکه این روند فقط در آذربایجان غربی صورت می‌گرفت و در کل کشور این گونه نبود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.