نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: یکی ازمهمترین دستور العمل‌های ابلاغی تعیین وضعیت ادارات مختلف در زمینه رعایت حجاب و عفاف است.

 


حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: یکی ازمهمترین دستور العمل‌های ابلاغی تعیین وضعیت ادارات مختلف در زمینه رعایت حجاب و عفاف بوده که هنوز گزارشی از این موضوع اعلام و ارسال نشده است.

او گفت: توجه به جمعیت هدف در زمینه اجرایی هر معروف و ناهی در جامعه نباید مانع ازاجرای آن شود بلکه مهم اولویت بندی این گونه موارد است که طبق مصوبات بایستی به موقع اجرا شود

رئیس ستادامر به معروف استان هم در این جلسه باگلایه ازاجرایی نشدن برخی مصوبات این ستاد در دوره‌های قبل گفت: تا زمانی که مصوبات گذشته اجرایی نشود طرح و برنامه دیگری را تصویب نمی‌کنیم و هردستور العملی که ابلاغ شود لازم الاجرا است.

او خواستار تعیین وضعیت فعالیت گروه‌های ورزشی در پارک‌ها و بوستان‌ها و چگونگی فعالیت آن‌ها شد و گفت: این گروه‌ها بایستی بامجوز فعالیت کنند و در غیراینصورت باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

احمد یوسفی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی استانداری نیز در این جلسه می گوید: ستاد ویژه‌ای از سوی وزارت کشور در استان‌ها تعیین شده و استانداری‌ها بر روی مراکز تولید البسه‌های مختلف در فروشگاه‌ها و مراکز تولیدی نظارت ویژه خواهند داشت.

او گفت: بازرسی ویژه عفاف و حجاب درکل ادارات، بازرسی ازمراکز اقامتی و تفریحی و بوم گردی‌ها و هتل‌ها، بازرسی ازپایانه‌های مسافربری، بازرسی ویژه از مراکز خرید و فروش، بازرسی از سینما‌ها وآموزشگاه‌های هنری و آموزشی از اولویت‌های اصلی استانداری در این زمینه است که تا پایان مرداد ماه به صورت ویژه این طرح اجرا خواهد شد.

احمد علیرمضانی مدیر کل صداوسیمای مرکزکرمان هم ضمن اشاره به هزینه‌های گزاف دشمن در زمینه رسانه‌ای کردن و تولید محتوا علیه مسلمانان در هر زمینه‌ای گفت: راه اندازی گروه‌های مطالبه گری در کنارستاد امر به معروف و نهی از منکر، تولید محتوای مثبت در فضای مجازی وقرارگاه‌های مجازی درزمینه امربه معروف و نهی از منکر و فعال شدن پایگاههای مساجد را راهگشای احیا امر به معروف و نهی از منکر و تاثیر آن در جامعه عنوان کرد.

همچنین در این جلسه سایر اعضا نیز ضمن تاکید بر اجرایی شدن دقیق و جدی مصوبات و طرح‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برای بهبود وضعیت فعلی جامعه، اصلاح نگرش‌های فرهنگی مردم، تقویت ایمان وباور‌های معنوی مردم، ایجاد تشکل‌های مختلف در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، معرفی الگو‌های مثبت و منفی جامعه برای سایر افراد، احیاء غیرت مردان درزمینه عفاف و حجاب زنان، ایجاد تشکلات مختلف جوانان معتقد در زمینه تذکر لسانی و مطالبه گری را خواستار شدند.

تعیین وضعیت سریعتر ادارات در زمینه عفاف و حجاب و بازرسی‌های میدانی، ساماندهی و تعیین تکلیف ورزش‌های همگانی مختلط در پارک‌ها وبوستان‌ها، احیا و فعال شدن ستاد‌های شهرستانی و اولویت بندی وبرنامه ریزی مدون برای اعضا ستاد و تاکید بر اجرایی شدن آن از جمله مصوباتی بود که امروز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بر آن تاکیدو تصویب شد.

اهدای احکام اعضا جدید ستاد به دست حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی رئیس ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر از دیگر برنامه‌های امروز این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هانیه
۱۴:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
الان مشخص نکردن چی بی حجابی در ادارات هست ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مردم دارن از گرسنگی میمیرن اینا هنوز دست از دیکتاتوریشون بر نمیدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام وتشکر از رسیدگی وپی گیری دررابطه با امر به معروف ونهی ازمنکر.