هدف گپ و گفت خودمانی «جیک و پیک» با صاحبان کسب و کار، استفاده از تجربیات آن‌ها در حوزه تولید در فضای مجازی است.

برنامه «جیک و پیک» یک برنامه نمایشی در حوزه فضای مجازی بود که از سال ۱۳۹۴ به روی آنتن شبکه رادیویی جوان می‌رفت و با استقبال شنوندگان روبه‌رو شده بود. اما از دو سال گذشته و با توجه به رشد کسب و کار‌های کوچک و توجه بیشتر کشور به حمایت از تولید، اتاق فکر شبکه جوان به این نتیجه رسید که با استفاده از شخصیت‌های خلق شده در این برنامه، جیک و پیک با فضایی متفاوت به سمت حمایت از تولید و ترغیب مردم به راه اندازی کسب و کار‌های خود برود.

مژده طهرانی تهیه کننده جیک و پیک در مورد قسمت‌های جدید این برنامه گفت: جیک و پیک در فاز جدید، علاوه بر ساختار طنز نمایشی، در ساختار گفت‌وگو محور هم تولید برنامه می‌کند. با فعالان فضای مجازی، مخصوصا فعالان حوزه اقتصادی، یعنی آن دسته از سایت‌ها و صفحات فضای مجازی که از کسب و کار‌های اینترنتی خود درآمدزایی می‌کنند به گفت‌وگو می‌پردازیم و داستان شکست‌ها و موفقیت آن‌ها را روایت می‌کنیم.

به گفته وی هدف این گپ و گفت خودمانی با صاحبین کسب و کار، استفاده از تجربیات آن‌ها در حوزه تولید در فضای مجازی است. در واقع آموزش نحوه استفاده درست از فضای مجازی و در نتیجه افزایش کسب و کار‌های کوچک در جامعه از دغدغه‌های اصلی برنامه جیک و پیک است.

طهرانی می گوید ما کسب و کار‌ها را بر اساس درخواستی که به صفحه مجازی برنامه ارائه می‌شود انتخاب  و طی چند ماه با زیر نظر گرفتن آن‌ها و تحقیق در موردشان صحت کسب و کارشان را بررسی می کنیم و پس از تایید شدن، در مورد داستان موفقیت، تجربیات و تاثیر فعالیت آن‌ها در فضای مجازی با آن‌ها گفت‌وگو خواهیم کرد.

به گفته تهیه کننده جیک و پیک در حال حاضر این برنامه با بیش از ۵۰۰ کسب و کار اینترنتی در حوزه مختلف گفت‌وگو کرده و طبق بازخورد‌هایی که گرفتیم تعداد زیادی از افراد با شنیدن این برنامه، به شروع کسب و کار خود در فضای مجازی ترغیب شده‌اند. درواقع یک برنامه رادیویی توانسته در حد توان به چرخه تولید کشور کمک و از تولید کنندگان کوچک در شهر و روستا حمایت کند.

گفتنی است جیک و پیک به تهیه کنندگی مژده طهرانی هر روز هفته به جز چهارشنبه‌ها، از ساعت ۱۶:۴۵ تا ۱۷ از شبکۀ رادیو جوان پخش می‌شود و امیر عضد و صاحبه عظیمی اجرای این برنامه را به عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور يوسفي شیرازی
۰۹:۳۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۲
باسلام خدمت دست‌اندرکاران برنامه خوب، جیک و پیک رادیو جوان
بنده یکی از مخاطبین برنامه‌های رادیو جوان (مخصوصاً جیک و پیک) هستم.
و باتوجه به فعالیتم در این حوزه (فروشگاه اینترنتی آماده) دوست دارم، با شرکت در این برنامه، هم جوانان عزیز کشورم رو تشویق به انجام اینچنین کارهایی راغب کنم و هم با معرفی این فروشگاه (فروشگاه اینترنتی آماده) باعث بیشتر شناخته شدن و ایجاد شعب در سرتاسر کشور، شوم.
کار فروشگاه اینترنتی آماده، بدین صورت است که
با سفر به تمامی مناطق مختلف کشور، سنت‌ها و سلائق هر منطقه را (بصورت کلیپ های کوتاه) به اشتراک می‌گذاریم..
از ذائقه خوراکی گرفته تا صنایع دستی
از مکان‌های دیدنی تا اقامتگاه‌های محلی
همه را به تصویر کشیده و به گونه ای خاص معرف مردم و جامعه شديم.
با به اشتراک درآوردن سبک زندگی و تنوع غذایی هر منطقه، هم جذابیتی خاص برای دنبال کنندگانمان درست کرده‌ایم و هم اسباب کاسبی برای خودمان و مردم آن منطقه ایجاد کرده‌ایم.
بعنوان مثال، اکثریت مردم، اسم کندوان را که می‌شنوند، یک راست به جاده چالوس و تونل کندوان می‌روند، درصورتی که‌، کندوان، روستای در استان آذربایجان شرقی و در منطقه‌ای بسیار زیبا و دیدنی واقع شده.
بنده با به‌تصویر کشیدن این منطقه، یک کسب و کار دائمی برای فروشگاه اینترنتی آماده و مردم روستای کندوان ایجاد کردم...
تنها با چند کلیپ کوتاه و به نمایش درآوردن محصولات اون منطقه بصورت مرتب درحال گرفتن سفارشات مردم و خرید از مردمان سخت کوش اون منطقه هستم...
بسیاری از مردم (از مناطق مختلف) تقاضای سفر بنده، به دیارشان را کرده‌اند.
بنده هم به لطف خداوند متعال و همکاری همسر خوبم مرتب در حال سفر به مناطق مختلف کشور هستیم و بجای اینکه (پولمان را به جیب خارجی ها بریزیم و بگوئیم، مرغ همسایه غاز است) از زیبایی‌های کشور تصویربرداری کرده و مملکت خودمان را معرفی می‌کنیم.
{البته کم و کاستی، در ایران زیاد است و حق ملت شریف ایران، این بی مهری ها نیست، اما اینکه مردم را یکسره ناامید کنيم هم گناهی نابخشودنی است}
بنده درحال حاضر ۵٨سال دارم.
الحمدالله از لحاظ مالی هم تأمین و نیازی به اشتغال ندارم ولی با این کار اولاً توفیق پیدا کردم تا بیشتر به گردشگری و ارتباط با مردم داشته باشم و ثانیاً باعث ایجاد شغل برای کسانیکه توانایی دارند و امکانات ندارند، شدم.
همچنین بسیاری از مردم در سرتاسر کشور، هم با مناطق مختلف کشور آشنا شده و هم بهترین محصولات کل کشور را با خیال آسوده خریداری می‌کنند.
حُسن کار بنده اینه که، تمام اقلامی که بفروش می‌رسانم اولاً ابتدا تست می‌کنم، ثانیاً با ضمانت از تولید کنندگان تحویل مشتریان می‌دهم.
آخرین اخبار