نخستین جشنواره آیین سخن برای پاسداشت زبان فارسی برگزار شد

دبیر جشنواره آیین سخن گفت: فراخوان این جشنواره از اول اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت فردوسی و پاسداشت زبان فارسی ادامه یافت.

دبیر جشنواره آیین سخن گفت: اصلی‌ترین بخش جشنواره، برنامه‌سازی در حوزه پاسداشت زبان فارسی است که دبیرخانه این جشنواره اقدام به دریافت آثار در قالب‌های مستند، گفتگو محور، گفتار محور، مسابقه و برنامه ترکیبی و نمایشی کرد. و بیش از ۲۵۰ برنامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که با توجه به تخصصی بودن موضوع و فرصت کم، قابل توجه و پرشمار است.

به گفته گودرزی، هم اکنون هیئت انتخاب، مشغول گزینش آثار برای ارسال به جلسات داوری است. در داوری آثار سعی شده است تا از چهره‌های نامدار رسانه و فرهنگ کشور استفاده شود.به گونه‌ای که هم از کارشناسان رادیویی و برنامه‌سازی در ترکیب داوران باشد و هم استادان زبان فارسی و ادیبانی که با برنامه‌سازی رادیویی آشنایی دارند.

او گفت: ترکیب داوران درحال نهایی شدن است، ولی چهره‌هایی، چون دکتر علیرضا قزوه، دکتر محمدجعفر محمدزاده، دکتر محمدرضا ترکی، دکتر اسماعیل امینی، برهانی مرند، حسین قرایی، دکتر نادری، موسوی جزایری، داداشی و کمالی در داوری جشنواره آیین سخن حضور دارند.

آیین پایانی نخستین جشنواره آیین سخن برای پاسداشت زبان فارسی در روز قلم که ۱۴ تیر است در معاونت صدا برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار