۴ آسمان نمای دیجیتال برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با نجوم در ۴ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی فعال است.

حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۴ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان‌های بیرجند، درمیان، فردوس و طبس، آسمان نمای دیجیتال دارند.

او گفت: همچنین هر ماه در شهرستان فردوس انجمن نجوم مجازی برگزار می‌شود که در آن، کارشناسان کلیه نتیجه‌ها و اتفاقات نجومی که در طول یک ماه قرار است اتفاق بیافتد را برای کودکان و نوجوانانی که از سراسر استان در این انجمن شرکت کرده اند تشریح می‌کنند.

حمیدی گفت: امکان این وجود دارد که کودکان و نوجوانان رویداد‌های نجومی مانند خورشید گرفتگی یا ماه گرفتگی را از طریق این آسمان نما‌ها مشاهده و تحلیل کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر این آسمان نماها، کتاب‌های نجومی به صورت امانت در اختیار اعضا برای مطالعه قرار می‌گیرد و حتی کودک و نوجوان می‌تواند از مربی کانون بخواهد تا امکان استفاده از آسمان نما برای درک بهتر نجوم را برای او فراهم کند.

او گفت: همچنین مدارس، مهد کودک ها، مراکز خصوصی و دیگر موسسات می‌توانند درخواست خود برای تشکیل کارگروه رصد را به مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام کنند تا از این طریق کودکان و نوجوانان بیشتر با علم نجوم آشنا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار