شهردار کرمانشاه با تاکید بر لزوم اجرای پروژه تله کابین کرمانشاه بعنوان مطالبه شهروندان، گفت : میراث فرهنگی باید موافقت اصولی این پروژه را اعلام کند و هرگونه تعلل در این امر خسارات میلیاردی وارد می‌کند.

نادر نوروزی گفت : اجرای پروژه تله کابین مطالبه مردم است، با رعایت تمام شرایط میراث و بدون آسیب به طاق‌بستان شرایطی را برای توسعه گردشگری کرمانشاه فراهم می‌کند.

به گفته شهردار کرمانشاه نبود دریافت موافقت اصولی در گذشته و نبود صلاحیت پیمانکار این پروژه، اکنون پیمانکار جدیدی برای این امر در نظر گرفته شده و آماده انجام عملیات است.

این پروژه هیچ گونه مشکلی برای آثار تاریخی بخصوص طاقبستان نخواهد داشت، اکنون مدیرکل میراث فرهنگی استان باید موافقت اصولی را از وزارت میراث فرهنگی اخذ کند.

نوروزی می گوید: اسفند پارسال زمانی را برای بررسی این موضوع تعیین کردیم، متأسفانه این امر محقق نشد و خواست ما این است که کارشناسان میراث فرهنگی موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

شهردار کرمانشاه گفت: تعلل در این امر خسارت میلیاردی به شهرداری وارد می‌کند، مشکلات این پروژه باید حل شود. تعلل در این کار خسارتی را وارد کرده که حتی می‌توانیم طرح دعوا کنیم، چراکه هیچ گونه ضوابط میراث فرهنگی نقض نشده است.

نمایندگان مجلس در این خصوص قصد طرح سؤال از وزیر میراث فرهنگی را دارند، خواست شهرداری حل این موضوع در مرکز استان بوده و حرف این است که میراث فرهنگی موافقت اصولی را اعلام کند.

در بافت فرسوده میراث فرهنگی باید حریم را مشخص کند، اکنون تمام بافت فرسوده به مخروبه تبدیل شده و در بیش ۳۰۰ هکتار مجوز ساخت داده نمی‌شود. مگر کدام بنای تاریخی در آنجا وجود دارد.

پروژه قطار شهری تاکنون و به قیمت کنونی ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده، تغییراتی را در این پروژه اعمال کرده ایم و در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه برای آن بودجه خواهیم گرفت.

 در پروژه قطار شهری برای ایجاد تونل در محدوده شکارگاه خسرو پرویز، میراث فرهنگی باید موافقت اصولی را اعلام کند.

میراث فرهنگی مخالف ایجاد چرخ فلک است، چرا که ارتفاع دارد، درحالی که این سازه نیست و از لحاظ قانونی مشکلی نخواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.