فرماندار ویژه خرمشهر گفت: دستگاه قضا برای پیگیری مقاوم سازی پل قدیم خرمشهر ورود کرده است.

نادر عمیدزاده گفت: گذشت سالها از مرمت پل قدیم خرمشهر و تردد خودروهای سنگین از روی آن ایمنی آن را کاهش داده و بر این اساس دستگاه قضا برای پیگیری مقاوم سازی پل قدیم خرمشهر ورود کرده است.

به گفته او با بازدیدهای میدانی از سوی شورای فنی استانداری ، معاون عمرانی استاندار و کمیسیون عمرانی مجلس از پل آزادی خرمشهر در هفت ماه گذشته و تخصیص اعتبار برای مشاوره تخصصی ، مشاوری از سوی شهرداری برای بررسی وضعیت استحکام آن انتخاب شد.

این مسئول از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین بر روی پل قدیم خرمشهر در حال حاضر خبر داد و گفت : تا ۲ روز دیگر نظر نهایی مشاور ارائه می شود و پس از آن بر اساس نظر کارشناسی او برای ادامه تردد خودروهای سبک یا مسدود شدن آن به منظور بازسازی و تعمیر تصمیم گیری می شود.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: شهرداری در بازدیدهای دوره ای خود از پل قدیم این شهرستان مرمت های سطحی بر روی آن انجام داد اما نیازمند بازسازی اساسی است.

عبدالنبی پورخلف ، رئیس شورای شهر خرمشهر نیز تردد خودروهای سنگین بر روی پل های جدید و قدیم این شهر را خطری جدی برای زیرساخت های شهری دانست و از راهنمایی و رانندگی و دیگر نهادهای مربوط در خرمشهر خواست در ممنوعیت تردد خودروهای سنگین بر روی این ۲ پل با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.

پل قدیم خرمشهر تنها پل این شهر در زمان جنگ تحمیلی بود که پس از ریزش و تخریب نیمی از آن در دهه ۷۰ بازسازی شد اما حالا پایه های ترک خورده آن نیز بر نبود استحکام کافی این پل دلالت دارد.

پل آزادی خرمشهر به ثبت ملی میراث فرهنگی نیز رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.