رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ مورد بازدید از ۵ داروخانه دامپزشکی شهرستان صورت گرفته است.

امیدسالاری گفت: تمامی دارو‌ها از سوی بازرسان دامپزشکی از نظر تاریخ تولید، انقضاء، زنجیره توزیع، مصرف و نحوه نگهداری در شرایط دمایی و رطوبت مناسب و حمل با مجوز دامپزشکی بررسی می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی ابرکوه با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم دامپزشکی حفظ حقوق مصرف کنندگان است، گفت: در این بازرسی‌ها آیتم‌های مختلف فنی از جمله بررسی نسخه‌های دارویی، رعایت شرایط نگهداری داروها، عدم وجود اقلام غیر مجاز و تقلبی، قیمت گذاری صحیح وداشتن اتیکت قیمت بر روی قفسه ها، رعایت تعرفه‌های مصوب، عدم نگهداری وفروش سموم و دارو‌های تاریخ گذشته مورد بازدید قرار گرفت.

سالاری گفت: خوشبختانه بازدید‌های صورت گرفته هیچ تخلفی در خصوص عرضه داروی غیر مجاز و تاریخ گذشته مشاهده نشده است.

امیدسالاری با بیا‌ن اینکه کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان به صورت مستمر بر ورود و خروج دارو و توزیع آن نظارت دارند گفت: هدف از رصد و پایش داروخانه‌ها و مراکز پخش دارو در شهرستان، جلوگیری از قاچاق دارو‌های دامپزشکی و تأمین به موقع دارو، واکسن، مواد بیولوژیک و ریز مغزی‌های مورد نیاز جمعیت دامی شهرستان است.

رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: دامداران واکسن و داروی مورد نیاز دام را تنها براساس نسخه دامپزشک از مراکز مجاز توزیع دارو تهیه نمایند و به مراکز غیرمجاز مراجعه نکنند، زیرا ممکن است دارو یا واکسن تقلبی بوده و باعث اثرات بدی برای دام و حتی سبب مرگ دام شود.

سالاری گفت: از خرید و مصرف بی رویه دارو برای دام‌های خود بدون مشورت با دکتر دامپزشک خودداری و درهنگام دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضاء و نحوه مصرف آن توجه داشته باشند، همچنین درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز توزیع و فروش دارو با شماره ۱۵۱۲ تماس گرفته و مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار