فناوری جدید ساخته شده توسط یک شرکت بلاک چین، تمامی حملات کوانتومی را ریشه کن می‌کند.

پلتفرم بلاک چین ChainMaker، اخیراً اعلام کرد که این شرکت با موفقیت فناوری جدیدی ساخته است که می‌تواند در برابر حملات رایانه‌های معمولی و کوانتومی مقاومت کند.

توسعه دهندگان این شبکه بلاک چین که به نام Chang’An Chain نیز شناخته می‌شود، نشان دادند که هدف این فناوری جدید، ایمن سازی انتقال اطلاعات مالی و کارآمدتر و ایمن‌تر کردن نقل و انتقالات آنلاین است.

این سیستم در ژانویه ۲۰۲۱ در چین منتشر شد و به عنوان اولین پلتفرم بلاک چین مستقل این کشور، توسعه یافته است. گفته می‌شود این شرکت از هوشمندترین الگوریتم‌های فناوری استفاده کرده است. کاملاً مشابه سایر شبکه‌های بلاک چین، فهرست دیجیتالی سوابق در بلوک‌ها نگهداری می‌شود که هر کدام شامل زمان و تاریخ تراکنش است. با تسلط فزاینده بر حملات کوانتومی، این ابتکار فرصتی عالی برای کسب‌وکار‌ها فراهم می‌کند تا از شبکه‌های بلاک چین خود محافظت کنند.

فناوری کوانتومی

برای مقابله با حملات محاسباتی کوانتومی احتمالی، این شرکت الگوریتم‌های رمزنگاری کلاسیک به نام رمزنگاری پس کوانتومی را همراه با یک سیستم توزیع کلید کوانتومی توسعه داده است.

در سراسر دنیا برای مقابله با حملات کوانتومی قوی، به رمزگذاری بسیار قوی‌تر و در عین حال ساده‌تر نیاز است و کشور‌های زیادی در حال تلاش برای توسعه سیستم خود هستند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.