میر احمدی گفت: در ستاد مرکزی اربعین پیش بینی می شود که چهار میلیون نفر زائر خواهیم داشت.

آقای میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: اربعین حسینی یکی از آیین هایی است که رهبر معظم انقلاب برآن تاکید دارند.

او می گوید: امروز به همان اندازه که تلاش می شود تا مراسمی پرشور در اربعین حسینی (ع) ازسوی مسلمانان جهان برگزار شود دشمنان نیز نقشه های شوم برای کارشکنی در این مراسم مهم  را دارند.

میراحمدی گفت: درسال های گذشته به ویژه در دوران کرونا دیدیم که هیچ مانعی برای حضور پرشور مسلمانان دراین مراسم وجود نداشت و براساس مذاکرات با دولت عراق موانع برای این حضور برداشته شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور گفت: درستاد مرکزی اربعین ۲ موضوع مورد تاکید است که اولین مورد آن مساله پیش بینی حضور است که براساس بررسی ها پیش بینی حضور چهار میلیون نفری زائران می شود.

او گفت: بنابراین با توجه پیش بینی ها باید برنامه ریزی دقیق و مدون داشت تا عبور زائران بدون مشکل از مرزها با حمل و نقل ،اسکان و غذای آنان انجام شود.

میر احمدی می گوید: ازسوی دیگر باید این جمعیت عظیم را مدیریت کرد اگرچه عنایت اباعبدالله دراین زمینه همراه عاشقان خواهد بود .

معاون امنیتی و انتظامی وزیرکشور گفت: همچنین با توجه به پیش بینی هوای گرم که به بیش از ۵۰ درجه می رسد لازم است از مدت ها قبل برنامه ریزی کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.