مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت‌: امسال ۲ برابر سال گذشته، در حوزه گردشگری و صنایع دستی اعتبار وجود دارد.

احمد آخوندی گفت: در زمینه مرمت حدود ۴۰ میلیارد تومان، در زیرساخت‌های گردشگری ۲۰ میلیارد تومان و برای بافت تاریخی و زیرساخت‌های گردشگری استان ۲۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور مصوب شد.

او گفت: در بحث مرمت ۱۰ میلیارد تومان جذب شده که یک و نیم میلیارد تومان آن به شهرستان بافق اختصاص یافته است.

آخوندی می‌گوید: در زمینه زیرساخت‌های گردشگری نیز، برای کمپ‌های گردشگری بافق در زمینه آب، برق، گاز و... اعتبار درنظر گرفته شده است که بعد از جذب اعتبار به آن‌ها داده می‌شود.

او گفت: مشکل مجوز کمپ شن و شادن رفع و دوباره تمدید شد و با کمک سرمایه‌گذار تا هشت ماه دیگر فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در موضوع تسهیلات مشکلی وجود ندارد و از محل تبصره ۱۸، حدود ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات داشتیم و هر هنرمندی که مراجعه کرد، معرفی و از صندوق کارآفرینی امید، اعتبار موردنیازش جذب شد.

او گفت: صنعتگر بیشتر باید به تولید محصول بپردازد و در کنار آن کار‌هایی مانند طراحی محصول، نوآوری در صنایع دستی، بازاریابی، تبلیغات که هنرمندان در آن کمتر کار کرده‌اند، انجام دهد.

آخوندی گفت: تصمیم داریم که امسال برنامه ویژه‌ای برای هنرمندان در این زمینه برگزار و شرکت‌هایی را به هنرمندان معرفی کنیم تا در بحث تبلیغات و فروش محصولاتشان کمک کنند.

او گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، اعزام به نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از برنامه‌هایی است که باعث می‌شود سطح تولید، طراحی و نوآوری در صنایع دستی بالاتر رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این موضوع را در حاشیه افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بافق مطرح کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.