وجود ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی با تولید سالانه ۱۰ هزار تن باعث شده استان ایلام از قطب‌های اصلی تولید ماهی در کشور شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام با ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی و با تولید سالانه بیش از ۱۰ هزار تن یکی از قطب‌های پرورش ماهی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور است که در این میان شهرستان بدره با ۲۱ مزرعه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی نقش مهمی در تولید ماهی قزل آلا ایفا می‌کند.

به گفته سلیمانی : در استان ایلام دو سد مستعد پرورش ماهی در قفس شامل سد‌های سیمره و دویرج وجود دارد که باعث اشتغالزایی جوانان و ساکنان این مناطق می‌شود و می‌تواند استان را به توسعه کیفی برساند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره با اشاره به وجود ۲۱ مزرعه پرورش ماهی سردابی در این شهرستان گفت: فعالیت این تعداد مزرعه در پشت دریاچه سد سیمره شهرستان بدره را به قطب تولید پرورش ماهی در استان ایلام تبدیل کرده است. وی افزود:

به گفته پورمحمد :در سال گذشته و امسال حدود یک میلیون بچه ماهی در این قفسه‌ها رهاسازی شده که پیش بینی می‌شود ۱۵۰۰ تن ماهی از نوع قزل آلا با ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد تومان برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

او می گوید:نیاز به مواد پروتئینی سالم و کمبود منابع آبی در کشور ایران باعث شده بهره برداری دو یا چند منظوره از منابع آب همواره مورد توجه قرار گیرد، یکی از این بهره برداری‌های چند منظوره پرورش ماهی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بدره گفت:طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های بسیار خوب برای جایگزین گوشت‌های قرمز و بقیه حوزه مصرفی استان است، برای ماندگاری و پایداری این طرح‌ها که باعث انگیزه و اشتغال جوانان شود.

او می گوید: ماهیان پروتئینی از لحاظ دامنه تحمل دمایی به دو گروه ماهیان سردآبی و گرمابی تقسیم می‌شوند. ماهیان سردآبی در ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتی گراد رشد می‌کنند و دمای بالای ۲۴ درجه موجب تلفات این ماهی‌ها می‌شود.

شهرستان بدره در ۶۰ کیلومتری ایلام واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.