سهرابیان: لغو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ باعث تعطیلی اردوهایمان نشد

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: بعد از اینکه بازی‌هایی آسیایی لغو شد، ما اردو‌های تیم‌های قایقرانی را تعطیل نکرده و ورزشکاران هر روز در حال تمرین هستند.

علیرضا سهرابیان درباره جلسه با حسین المسلم، مدیر کل شورای المپیک آسیا  و رئیس فدراسیون جهانی شنا با روسای فدراسیون‌های ورزشی ایران گفت: برنامه‌ای که دیشب برگزار شد در خصوص شنا برای همه بود و قرار شد این رشته ورزشی را در سطح جهان توسعه دهند. همچنین با توجه به اینکه حسین المسلم، مدیر کل شورای المپیک آسیا هم است قرار شد با کمک کمیته ملی المپیک برنامه ریزی‌های خوبی برای بازی‌های آسیایی و همچنین مسابقات المپیک داشته باشیم. خوشبختانه المسلم نسبت به ورزش ایران دیدگاه خیلی خوبی دارد و با توجه به تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد اظهار نظر‌هایی در این زمینه انجام داد که امیدوارم برای ورزش ایران مثمرثمر باشد.

حسین المسلم مدیرکل شورای المپیک آسیا در سفر یک روزه‌ای که به ایران داشت، بعد از دیدار با محمد مخبر ،معاون اول رئیس جمهور به کمیته ملی المپیک رفت و با صالحی امیری رئیس، کمیته ملی المپیک دیدار و گفت و گو کرد. او بعد از این  جلسه با حمید سجادی، وزیر ورزش دیدار کرد و در نشست روسای فدراسیون های ورزشی کشورمان شرکت کرد.

 

او گفت : کاپیتان عبدالرحمان ارشد، نایب رئیس سیلینگ آسیا دیروز به ایران آمد و ما در خصوص توسعه رشته قایقرانی بادبانی با او صحبت‌هایی انجام دادیم. حدود ۲ سال پیش بود که ما در سفری که به عمان داشتیم در آنجا با او راجع به قایقرانی بادبانی صحبت‌های خوبی انجام دادیم. با توجه به اینکه امکانات ما در رشته بادبانی مدت‌ها می‌شود که از بین رفته و قایق‌های این رشته فرسوده شده است، به همین دلیل در جلسه‌ای که دیروز با ارشد داشتیم قرار شد هم مدیریت توسعه بادبانی را آموزش دهند و هم به مربیان ما دوره آموزش حرفه‌ای را بیاموزند.

کاپیتان عبدالرحمان ارشد، مدرس فدراسیون جهانی و نایب‌رئیس کنفدراسیون سیلینگ آسیا ظهر دیروز وارد ایران شد. هدف او از این سفر در ادامه همکاری‌های مشترک کنفدراسیون بادبانی آسیا و فدراسیون قایقرانی ایران در راستای توسعه فعالیت بادبانی بود.


بیشتر بخوانید


رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: بعد از اینکه مشخص شد بازی‌هایی آسیایی ۲۰۲۲ هانگژوی چین لغو شده است، ما اردو‌های خودمان را تعطیلی نکردیم و ورزشکاران هر روز در حال تمرین هستند. امیدوارم بتوانیم در مسابقات زیر ۲۰ سال جهان و همچنین قهرمانی بزرگسالان جهان که در کانادا قرار است برگزار شود شرکت کرده و آمادگی خوبی به دست آوریم. در بخش روئینگ هم قرار است ورزشکارن ما در چند مسابقه بین المللی حاضر شوند و قطعا حضور در این رقابت‌ها می‌تواند به ملی پوشان ما قبل از بازی‌های آسیایی که سال آینده برگزار می‌شود کمک زیادی کند.

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ قرار بود از ۱۹ شهریور تا سوم مهر به میزبانی چین و در شهر هانگژو برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و با اعلام دولت چین این بازی ها به سال آینده موکول شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار