۲۰ هکتار از شالیزار‌های روستای صوفیانده صومعه سرا در خطر خشکسالی است.

با افزایش گرما و کاهش آب رودخانه، ۲۰ هکتار از شالیزار‌های بالادست روستای صوفیانده در شهرستان صومعه سرا با خطر خشکسالی مواجه شده است.

بخشدار تولمات گفت: برخی از کشاورزان با استفاده از پمپاژ آب از چاه‌های کشاورزی، آب مورد نیاز شالیزار‌ها را تأمین می‌کنند.

به گفته میرکمال موسوی، با پیگیری مسئولان شهرستان مقرر شد شرکت آب منطقه‌ای گیلان یک دستگاه بیل شناور به روستای صوفیانده اعزام کند تا با لایروبی ۵۰۰ متر مسیر تالاب به سوی رودخانه، آب بیشتری در رودخانه جریان یافته و مشکل خشکسالی شالیزار‌های بالادست صوفیانده برطرف شود.

همچنین مقرر شد در چند روز آینده یک دستگاه پمپاژ جدید نیز در بالادست نصب تا آب شالیزار‌های این روستا و ۳ روستای همجوار نیز پوشش داده شود.

بخشدار تولمات می‌گوید: در چند هفته گذشته نیز برای کاهش مشکل کمبود آب زراعی روستای صوفیانده با یک دستگاه بیل مکانیکی، رودخانه صوفیانده از سوی تالاب لایروبی شد.

شالیزار‌های تشنه صوفیانده صومعه سرا

به گفته او، با آب برگشتی از تالاب به سوی رودخانه و همزمان تعمیر و راه اندازی یک دستگاه پمپاژ این روستا، مشکل آب زراعی شالیزار‌ها تا حدی کاهش یافت، اما با گرمای دوباره هوا، ۲۰ هکتار از شالیزار‌ها با مشکل جدی بی آبی مواجه شده است.

شالیزار‌های تشنه صوفیانده صومعه سرا

روستای صوفیانده ۳۰۰ هکتار شالیزار دارد.

شالیزار‌های تشنه صوفیانده صومعه سرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.